Takmer 700 miliónov eur je preč? Zlá správa pre VW

Automobilka Volkswagen vzhľadom na aktuálnu nepriaznivú situáciu na trhu už skôr oznámila úsporné opatrenia na zníženie nákladov. Teraz sa však musí vyrovnať aj so stratou hodnoty veľkej investície.

S podielom 21 percent bol totiž Volkswagen najväčším akcionárom švédskeho výrobcu batériových článkov Northvolt. Táto firma však v polovici novembra oznámila v USA bankrot.

Keďže dopyt po elektromobiloch na európskom trhu nerástol tak, ako sa pôvodne očakávalo, spoločnosť nedokázala splniť svoje výrobné ciele a teraz stojí na pokraji zániku. Pre VW a ďalších akcionárov to znamená výraznú finančnú stratu. Volkswagen sa zatiaľ nechcel vyjadriť k jej presnej výške.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
LIVE
 
An error occurred. Please try again later
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Advertisement
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Faktom je, že krach Northvoltu už teraz stojí VW milióny. Účtovná hodnota podielu Nemcov v spoločnosti Northvolt ešte v minulom roku výrazne klesla. Na konci roka 2023 sa hodnota podielu odhadovala na 693 miliónov eur, čo bolo približne o štvrtinu menej ako rok predtým. Odvtedy mala automobilka Volkswagen v tomto roku svoje podiely opakovane odpisovať.

Northvolt chcel byť lídrom v batériách pre elektromobily

Presná hodnota 21-percentného podielu Volkswagenu nie je známa. Informácie od ďalších akcionárov naznačujú, že Wolfsburgská automobilka stratila väčšinu svojej investície. Škótsky správca aktív Baillie Gifford, ktorý vlastní 4,8 percenta podielu v Northvolte, zaznamenal podobný pokles.

Kým jeho podiel mal v marci tohto roka hodnotu 375 miliónov eur, koncom septembra sa odhadoval už len na približne 24 miliónov eur. To predstavuje stratu približne 93,6 percenta! Podobne sa predpokladá, že aj podiel VW má teraz hodnotu iba v nižších desiatkach miliónov eur.

Podľa medializovaných špekulácií však krach Northvoltu nemá ovplyvniť ročnú bilanciu Volkswagenu. Keď sa pozrieme na finančné výsledky Volkswagenu, automobilka očakáva v tomto roku prevádzkovú ziskovú maržu na úrovni 5,6 percenta, hoci v treťom štvrťroku klesla na slabých 3,6 percenta.

Zdroj: efahrer.chip.de