Video nič moc, že? Land Rover nás napína. Tak teda poďme na text. Najvýznamnejšou zmenou štvrtej generácie Range Roveru je chýbajúcich 420 kg z hmotnosti oproti predchodcovi. Vďačí za to najmä celohliníkovej konštrukcii karosérie a podvozku. Nie je to málo, a teda i spotreba a emisie CO2 vyzerajú na papieri lepšie. Novinka dostala i kompletne prepracované vzduchové pruženie.
Je iný, a predsa je to stále klasický Range
To, že je model 2013 ľahčí ale neznamená, že je i menší. Naopak, auto narástlo na rázvore kolies desať centimetrov. Dizajn sa však veľmi nemenil, konzervatívni briti sa držia zavedeného a myslím, že to ocenia i zákazníci. Predošlý Range Rover nevyzeral vôbec zle, štvrtá generácia bude fešácka tiež a samozrejme modernejšia.
Čože bude pod prednou kapotou? V ponuke budú tri motory, jeden benzín a dva dízle. Spaľovací motor bude mať prepĺňanie a jazdiť to bude "ako šľak", pretože to nebude nič iné ako 5,0-litrová V8. Na výber zo vznetových agregátov sú 3,0-liter V6 (známy z Discovery) no a 4,4-liter V8 so zopár vylepšeniami oproti stávajúcej verzii. Motory budú spárené s osem stupňovými automatmi ZF bez možnosti manuálu. Range Rover bude mať i vylepšenú stabilizáciu, trakciu a Terrain Response 2 systém.
Interiér je inšpirovaný treťou generáciou s veľkým TFT displejom. Na zadných sedadlách je však vďaka väčšiemu rázvoru o celých 120 mm viac miesta. Zákazníci si budú môcť vybrať medzi klasickou verziou s tromi sedadlami vzadu, alebo exkluzívnou verziou so sedadlami dvoma. V druhom prípade sa bude stredová konzola tiahnuť celým vozidlom a rozdelovať interiér na dve časti. Ešte spomeňme audio, to si na starosť zobrali Meridian.
Nový Range Rover štvrtej generácie bude k dispozícii k objednaniu už budúci mesiac. Predaj bude prebiehať v 160 krajinách okolo celého sveta s cenou začínajúcou nad 80000 Eur.