Netušíme presne, prečo koncernu JLR trvá vývoj nového elektrického Range Roveru tak dlho, ale ešte stále vám ho nemôžeme predstaviť do najmenších detailov. Jeho premiéra bude podľa aktuálnych správ za rohom, ale najnovšie fotky stále zachytávajú len ďalšie kolo testov.

Tie prebehli tentokrát na tradičnom mieste, vo švédskom Arjeplogu, kde chcela automobilka overiť schopnosti termo-manažmentu pri nízkych teplotách, zaujímavejšie sú však nové konkrétne čísla.

Skoro 120 kWh

Že dostane Range Rover Electric 800-voltovú architektúru, ktorá mu umožní nabíjať vysokými výkonmi, sme už vedeli, tentokrát však výrobca konečne pridal aj konkrétne dáta k trakčnej batérii.

Lítiovo-iónový akumulátor bude poskladaný z 344 prizmatických článkov, teda v tvare kvádrov a celkovo vozidlu poskytne kapacitu 117 kilowatthodín.

Zvládne 500 km?

Dojazd Range Rover do tejto chvíle nepotvrdil, ale s takto veľkou batériou by mal veľký britský offroad zvládnuť okolo 480 kilometrov. Otázna je ale jeho hmotnosť.

Len pre porovnanie: elektrický Mercedes G 580 s Technológiou EQ má prakticky rovnako veľkú kapacitu, konkrétne 116 kilowatthodín. Zároveň má však pohotovostnú hmotnosť skoro 3,1 tony, presne 3085 kg! Jeho dojazd je na úrovni 434 až 473 kilometrov.

Ďalší tank na kolesách

Naproti tomu piata generácia Range Roveru (predávaná od roku 2022) váži v závislosti na konkrétnom prevedení od 2454 do 2810 kg. Hranicu 2,8 tony prekonávajú plug-in hybridy, tie však majú neporovnateľne menšiu baterku na úrovni 31,8 kilowatthodiny.

Aj preto nepochybujeme o tom, že verzia Electric hravo prekoná trojtonovú hranicu a bude zaujímavé sledovať, či sa výsledná hodnota bude približovať k 3000 alebo 3500 kg. Tipujeme skôr druhú možnosť a v takom prípade nás bude zaujímať, aké bude užitočné zaťaženie novinky.

V teréne bez kompromisov, tvrdí RR

Pokiaľ ide o talent batériového Range Roveru v teréne, auto by malo byť na úrovni modelov so spaľovacími motormi, vrátane schopnosti zvládnuť vodný brod s hĺbkou 850 milimetrov bez ďalších úprav. Výkony vozidla ešte nepoznáme, ale mali by byť blízke verzii s preplňovaným osemvalcom, teda zhruba okolo 530 koní.

Range Rover Electric sa bude vyrábať v britskom Solihulle, súbežne s existujúcimi mild-hybridnými a plug-in hybridnými verziami. Terénny aristokrat bude spočiatku používať baterky dodávané treťou stranou, následne má však prejsť na akumulátorové pakety produkované v novej gigafactory v meste Somerset, ktorú plánuje materská centrála JLR Tata.

zdroj: Range Rover