Renault vnímame ako značku, ktorá definitívne stočila svoju budúcnosť k elektrickej mobilite, to ale neznamená, že sa firma zbavila spaľovacích motorov s okamžitou platnosťou. Pre dôkazy nemusíme ísť ďaleko, stačí sa pozrieť, aké pohonné jednotky ponúkne nový crossover Austral.

Pod kapotou novinky, ktorá má za úlohu nahradiť Kadjar, Talisman i Koleos by ste čisto elektrický pohon hľadali márne, auto stavilo všetky karty na viac či menej elektrifikované klasické motory.

Základom je preplňovaná benzínová jedna-trojka s mild-hybridnou technikou, ktorá produkuje 140 koní, je spárovaná so šesťstupňovým manuálom a dostupná bude výlučne so základnou výbavou Techno. To môže vyzerať ako nevýhoda, ale tento stupeň obsahuje skoro všetko, čo by ste mohli potrebovať.

Renault si za tento automobil naúčtuje 30 400 eur a v základe nájdete adaptívne diódové svetlá, predné a zadné parkovacie senzory i s kamerou, bezkľúčový prístup, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, zadnú lavicu posuvnú v pozdĺžnom smere o 16 centimetrov, multimediálny systém OpenR Link s 12-palcovým displejom, 8 reproduktormi, navigáciou i službami Google, ale bez priplácania máte tiež 19-palcové disky, kožou čalúnený volant, okná i vonkajšie spätné zrkadlá v elektrike alebo ambientné osvetlenie.

Za 1000 eur vám automobilka prihodí panoramatickú strechu, za ďalších 500 vyhrievané predné sedadlá i čelné okno a 400 eur vás vyjde paket Safety s hromadou bezpečnostných systémov. Ak budete chcieť tempomat, stojí 300 eur, klasické rezervné koleso 200 a iný ako základný biely lak 700 až 900 eur.

Od druhého stupňa výbavy Techno Esprit Alpine už máte možnosť objednať si len mild-hybrid naladený na 158 koní, ktorý je spojený jedine automatom typu CVT. Stojí 34 400 eur a k verzii Techno pridáva čierne ozdobné prvky karosérie doplnené striebornou lištou v nárazníku, čalúnenie kombinujúce klasickú látku s alcantarou, hliníkové pedále, čierne pozdĺžne nosníky strešného nosiča, 20-palcové disky, čiernu metalízu a volant potiahnutý kožou s alcantarou s prešívaním vo farbách francúzskej trikolóry.

Zadná posuvná lavica je v tomto prípade prekvapivo za príplatok 400 eur, nadštandardná výbava je ale bohatšia. Balíček Winter Premium síce stojí 1000 eur, ale okrem vyhrievaného čelného okna a predných sedadiel dostanete tiež ich elektrické ovládanie a vodičovo kreslo pridá i masážnu funkciu.

Za 400 eur získate elektrické piate dvere a na 900 eur si Renault cení paket Advanced Driving Assist (zahŕňa adaptívny tempomat, vyhrievaný volant, rozpoznávanie dopravných značiek, asistent prispôsobenia rýchlosti a ďalšie elektronické prvky).

Výbava Iconic je opäť nadstavbou základného Techna, akurát viac zameraná na bezpečnostné prvky. Sériovo pridáva adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov i so zásahmi do riadenia, 360-stupňvý kamerový systém, parkovacieho asistenta a opäť dvadsiatky, čiernu metalízu, elektrické veko kufra, vyhrievaný volant i predné sedačky, pričom vodič ho dostane v elektrike a s masážnou funkciou. Pridajte k tomu chrómované strešné lišty a cenovku 36 400 eur.

Vrcholná verzia nesie meno Austral Iconic Esprit Alpine, stojí 37 600 eur, vychádza z Iconicu a pridáva v podstate skoro to isté ako Techno Esprit Alpine. Medzi príplatkovými položkami sa objavuje audio Harman Kardon s 12 reproduktormi (900 eur), maticové svetlá (900 eur), head-up displej (600 eur) alebo tiež rezerva za 200 eur. Najdrahšou položkou pre modely Esprit Alpine je potom špeciálny matný sivý lak Schiste Satin za 1600 eur.

zdroj: Renault