Novinka z dielní automobilky Renault prichádza s úplne novým dizajnom, ktorý zodpovedá aktuálnemu portfóliu značky. Okrem povedomej masky a ostrých línií však prináša aj nové svieže prvky a posúva tvary moderných Renaultov na novú úroveň. Automobilka priznáva, že Captur je pre ňu kľúčovým modelom a je súčasťou stratégie pomenovanej Drive the Future starostlivo naplánovanej až do roku 2022. Jej tromi hlavnými piliermi sú elektrifikácia, konektivita a autonómna jazda, čo napovedá, že sa máme aj v blízkej budúcnosti naozaj na čo tešiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Čo je ešte dôležitejšie, spolu s novým dizajnom sa majitelia novinky môžu tešiť aj na jej veľkorysejšie rozmery. Do dĺžky sa Captur natiahol o 11 cm, z toho 2 cm pripadajú na dlhší rázvor. Z väčšej dĺžky samozrejme profituje nielen priestor pre cestujúcich, ale aj batožinový priestor s celkovým objemom zväčšeným na 536 l. Auto tak bude ešte univerzálnejšie než doteraz a okrem veľkých mestských nákupov zvládne aj dlhšie rodinné výlety s poriadnou porciou batožiny. Novinka si zároveň zachováva možnosť pozdĺžneho posuvu zadnej delenej lavice, tentoraz v rozsahu až 16 cm.

zdroj: Renault

Interiér auta ďalej rozvíja koncept Smart Cockpit so stredovou konzolou mierne natočenou k vodičovi. Veľkosťou displejov (až 10 palcov) sa Captur teraz radí na vrchol segmentu mestských crossoverov, okrem lepšej bezpečnostnej výbavy a armády asistenčných systémov známej z väčších modelov značky však automobilka zvýrazňuje aj nárast v oblasti poskytovaného komfortu a s ním súvisiacej výbavy. Samozrejmosťou je aj možnosť výraznej „personalizácie“ celého kokpitu, ktorý je k dispozícii v osemnástich farebných konfiguráciách.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Na novej platforme

Takto zásadné zmeny v konštrukcii by samozrejme neboli možné pri doterajšom mechanickom základe. Captur je preto postavený na úplne novej podvozkovej pletforme CMF-B známej z aktuálneho Clia. Okrem flexibilnosti v oblasti rozmerov prináša konštruktérom aj možnosť použitia nových pohonných jednotiek. Zároveň však svojou konštrukciou, vyšším podielom vysokopevnostných ocelí, za tepla tvárnených ocelí a použitím technológie lepených spojov výrazne prispieva k vyššej pevnosti a nižšej hmotnosti skeletu.

Nafta zostala, pribudol plug-in hybrid

Na pohon novinky bude slúžiť benzínový trojvalec TCe 100, miesto nad ním potom zastúpi štvorvalcový TCe 130 GPF s možnosťou kombinácie so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Benzínový vrcholom ponuky bude motor TCe 155 GPF. Napriek nezmyselnej a umelo živenej spoločenskej nálade pri naftovým motorom Renault nezabúda ani na ich priaznivcov a aj pre nový Captur zaradil do ponuky prepracovaný naftový štvorvalec 1.5 dCi. Dostanete ho dokonca v dvoch výkonových verziách (95 a 115 k).

Úplnou novinkou v modelovom rade Captur sa budúci rok stane plug-in hybridná verzia E-TECH kombinujúca benzínový motor s objemom 1,6 l a dva elektromotory. Tie budú čerpať energiu z akumulátorov s celkovou kapacitou 9,8 kWh a autu vystačia na čisto elektrický dojazd 45 km (podľa aktuálnej normy WLTP). Elektromotory pritom pri optimálnych podmienkach zvládnu Captur poháňať až do rýchlosti 135 km/h.