Prívlastok „športový” sa v novom Cliu Renault Sport odráža v detailoch, akými sú napríklad hliníkové pedále a opierka chodidla či volant potiahnutý perforovanou kožou s výrazným prešívaním. Špeciálne sedadlá Renault Sport sú výnimočne pohodlné s výraznými bočnými oporami. Žltý otáčkomer má zabudovaný indikátor radenia prevodových stupňov. Ako pri ostatných modeloch vyvinutých Renault Sport Technologies, aj v novom Cliu Renault Sport sú znaky Renault Sport viditeľné v kabíne na pozadí otáčkomeru, na prahoch dverí ale aj predných sedadlách. Ba čo viac, k dispozícii sú aj príplatkové škrupinové sedadlá navrhnuté a vyvinuté v spolupráci s firmou Recaro. Sú vybavené bočnými airbagmi a spolu s pevnou konštrukciou zo sklenených vlákien a polyamidu dotvárajú dojem skutočného športového auta.
K vývoju podvozku Sport viedla snaha nájsť čo najväčšiu rovnováhu medzi výkonom a pohodlím pri každodennom jazdení. Nové Clio Renault Sport zaznamenalo zlepšenie komfortu oproti svojmu predchodcovi vďaka novému nastaveniu tlmičov (o 15% mäkšie) či použitiu tlmičov s dvojitým účinkom. Nové Clio Renault Sport je k dispozícii aj s podvozkom typu Cup (za príplatok), ktorý bol vyvinutý pre náročnú jazdu a radosť z nej bez kompromisov. Ten obsahuje pevnejšie tlmiče (o 15%) ako mal jeho predchodca a pevnejšie pruženie v porovnaní s podvozkom Sport (o 27% vpredu a o 30% vzadu) pre ešte extrémnejšiu jazdu. Svetlá výška je o 7 mm nižšia ako pri podvozku Sport.
Nové Clio Renault Sport zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy a 1km s pevným štartom pokorí za 27,3 s. TopSpeed 225 km/h je o 10 km/h vyšší ako v prípade predchodcu. Cena za toto klbko radosti je veľmi príjemná - začína na 21 100 € (635 658,60 Sk) čo je skutočne lákavé, ak uvážime, že sa jedná o jeden z naj hothatchov súčasnosti!
zdroj: Renault Slovensko