Technológia snímania profilu povrchu cesty a využitie následne spracovaných dát pre nastavenie podvozka samozrejme nie je nová, nie je ale zvykom, aby podobné vymoženosti ponúkali mainstreamové značky. Renault je evidentne presvedčený, že je čas zmeniť to, Rafale však má v zálohe aj inú pokročilú techniku.
V prvom rade by sme mohli pripomenúť, že aj v tomto prípade je pod prednou kapotou preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra, ktorý má ale v porovnaní so základným modelom výkon zvýšený zo 130 na 150 koní a podobne stúplo tiež maximum krútiaceho momentu z 205 na 230 newtonmetrov.
Týmto zmenám je prispôsobená tiež multimodálna prevodovka s dvomi elektromotormi, pričom ten hlavný ponúka 70 koní a 205 Nm a vysokonapäťový štartér-generátor k tomu pridáva 34 koní a 50 Nm. Na rozdiel od verzie E-Tech 200 tu nájdete ďalší prídavný elektromotor poháňajúci kolesá zadnej (systémom 4Control riadenej) nápravy. Produkuje 136 koní a 195 Nm.
Celkový systémový krútiaci moment automobilka neuvádza, ale poznáme kombinovaný výkon – rovných 300 koní. Renaultu Rafale to stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 6,4 sekundy a pružnú akceleráciu z 80 na 120 km/h za rovné 4 sekundy.
Uvedenú techniku dopĺňa prídavný lítiovo-iónový trakčný akumulátor s kapacitou 22 kilowatthodín, ktorý podľa výrobcu stačí na 100 kilometrov v čisto elektrickom režime. Pri jeho plnom nabití (maximum, čo zvládne, je 7,4 kW) by sa mala spotreba podľa WLTP pohybovať len okolo 0,7 litra na 100 km (dodatkový údaj kWh/100 km chýba), ale ani s vybitou batériou to nie je najhoršie. Renault uvádza v tomto režime 5,8 l/100 km.
Sympatické je tiež to, že si plug-in hybrid zachoval 55-litrovú nádrž na benzín, takže výrobca uvádza dojazd plne nabitého i dotankovaného vozidla „až 1000 kilometrov“.
Najvýkonnejší model Rafale bude predávaný tiež v novej najvyššej výbave nazvanej Atelier Alpine. Dostane špecificky naladené (spomínané) adaptívne tlmiče, iné pružiny, dorazy, predný i zadný stabilizátor a k tomu 21-palcové hliníkové disky spolu s pneumatikami značky Continental.
zdroj: Renault