V porovnaní s modelom Espace je Rafale nepatrne kratší. Na dĺžku má 4,71 metra (vs. 4,72 m). Oproti nemu má však o štyri centimetre širší rozchod kolies. Pre úplnosť dodávame, že novinka Renaultu je široká 1,86 metra, vysoká 1,61 metra a má rázvor 2,74 metra.
Pochopiteľne jej základy sú postavené na modulárnej platforme CMF-CD, Rafale však dostalo na rozdiel od spriaznených dvojičiek Austral/Espace kompletne prepracovaný exteriérový dizajn.
Francúzi popisujú nový model ako zvýšený fastback či SUV-coupé, v princípe však ide o koncept, ktorý v polovici nultej dekády odštartoval SsangYong Actyon a následne spopularizovalo BMW X6.
Renault hovorí, že zadné okno sklonené pod uhlom 17 stupňov „je kľúčovým faktorom aerodynamickej efektivity“ a dodáva, že práve preto auto „nepotrebuje zadný stierač“. Zaujímavo je riešená tiež maska chladiča. Dostala mriežku s kosoštvorcami, ktoré sú vpravo i vľavo schválne orientované tak, aby pri akomkoľvek trojštvrtinovom pohľade zo strany pôsobila asymetricky.
Dvojfarebné, aerodynamicky optimalizované disky na úvodných fotografiách majú priemer 20 palcov, ide však o vrcholnú verziu Esprit Alpine, takže Rafale bude mať v základe aj menšie kolesá.
Keď už auto škálujeme, mohli by sme dodať, že v štandarde bude nový Renault poháňaný 1,2-litrovým preplňovaným trojvalcom, ktorý pracuje v Millerovom cykle s oneskoreným zatváraním sacích ventilov a produkuje 130 koní a 205 newtonmetrov. Turbo navyše pracuje s premenlivou geometriou rozvádzacích lopatiek.
Spaľovacej jednotke asistuje elektromotor s výkonom 50 kW, teda 68 koní a k tomu pridáva ďalších 205 Nm. Sekundárne potom pri akcelerácii pomôže tiež štartér-generátor, ktorý má 25 koní a krútiaci moment 50 Nm. O prenos sily na predné kolesá sa potom stará automatická prevodovka, ktorá kombinuje dva prevody pre elektromotor a štyri stupne pre trojvalec.
Renault uvádza systémový výkon 200 koní, vďaka malej prídavnej batérii s kapacitou 2 kWh sľubuje rozjazdy vždy na elektrinu a auto by malo podľa papierov jazdiť s priemernou spotrebou 4,7 litra na 100 kilometrov.
Hybridný Rafale sa začne predávať začiatkom budúceho roka a o niečo neskôr ho doplní plug-in hybrid E-Tech. Pod prednou kapotou by mali byť obe motorizácie zhodné, PHEV však dostane druhý elektromotor na zadnej náprave, ktorý z neho urobí štvorkolku. Pod podlahou sa objaví väčší prídavný akumulátor, jeho kapacitu ale Renault zatiaľ neuvádza.
Silnejšie SUV ponúkne (okrem 4x4) systémový výkon 300 koní, adaptívne odpruženie a tiež riadenie zadných kolies 4Control.
Z atypických zaujímavostí modelu Rafale by sme mohli spomenúť napríklad podsvietené logá Alpine integrované do operadiel predných sedadiel, brúsené tenké lišty bridlice použité ako ozdobné intarzie na palubnej doske, tónovaný korok alebo elektro-chromaticky ovládané interaktívne strešné okno.
Má rozmery 1470 x 1117 mm a vďaka deviatim samostatným modulom dovoľuje individuálne nastaviť svetelnú priepustnosť i priehľadnosť zvlášť pre predné a zadné sedadlá a navyše ho môžete ovládať nielen príslušným tlačidlom, ale tiež hlasovo prostredníctvom služby Google Assistant. O niečo praktickejšie zmýšľajúcich zákazníkov by potom mohlo zaujímať, že Rafale dostalo batožinový priestor so základným objemom až 647 litrov.
zdroj: Renault