Novinka je postavená na aliančnej modulárnej platforme CMF-EV, má rázvor 2780 milimetrov je však trochu menšia ako sesterský Nissan Ariya. Scenic má dĺžku 4470 mm, základný objem batožinového priestoru 545 litrov, ktorý podľa potreby zväčšíte sklopením zadných sedadiel na 1670 litrov.

Lepšie verzie budú poháňané elektromotorom s výkonom 160 kW, teda 218 koní (+ 300 Nm) a zásobovať energiou ho bude nová batérie typu NMC od LG Chem s kapacitou 87 kilowatthodín.

Táto kombinácia bude stačiť na zrýchlenie z miesta na 100 km/h za 8,4 sekundy, maximálna rýchlosť bude obmedzená na 170 kilometrov za hodinu a podľa metodiky WLTP Scenic ponúkne dojazd na úrovni 620 kilometrov.

Majitelia základných modelov sa budú musieť uspokojiť s výkonom 170 koní a 280 Nm, akumulátorom so zníženou kapacitou 60 kWh a dojazdom 420 km. Dynamika bude tiež o niečo horšia. Akcelerácia z nuly na stovku za 9,3 sekundy a maximálka limitovaná na 150 kilometrov za hodinu.

Vrcholná výbava aj v tomto prípade ponesie meno Esprit Alpine, priplatiť si budete môcť za panoramatické okno Solarbay s elektro-chromatickým nastavením priepustnosti svetla, naopak tepelné čerpadlo by malo byť v štandarde. Zaujímavé tiež je, že s vývojom zvukov Renaultu pomáhal známy, dnes už 75-ročný skladateľ elektronickej hudby Jean-Michel Jarre.

Výroba nového modelu bude prebiehať vo francúzskom mestečku Douai a na trh sa dostane v prvej polovici roka 2024. V súvislosti s tým stojí za zmienku, že 24 percent všetkých použitých materiálov pochádza z recyklácie a až 90 percent auta je opäť recyklovateľných, čo sa týka napríklad aj hliníkovej prednej kapoty a dverí.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Renault