Ochrana dospelých

Len 73 percent bodov získaných za ochranu dospelých cestujúcich naznačuje hneď v úvode, kde Symbioz pustil perie. Ako najviac problematické sa ukázalo miesto vodiča pri náraze na vozík s deformovateľnou bariérou.

Euro NCAP presne neuvádza, či ide o chybu predpínača bezpečnostného pásu, ale snímače umiestnené na hrudníku figuríny vodiča zaznamenali pomerne vysoké hodnoty preťaženia.

Stopercentné ale nie sú ani výsledky v prípade nárazu do pevnej bariéry, bokom do stĺpa či pri odhodení na protiľahlú stranu pri ďalšom bočnom náraze. Senzory zakaždým namerali hraničné hodnoty, ktoré síce neznamenajú bezprostredné riziko zranenia, ale určite ide o vyššiu pravdepodobnosť, že sa tak môže stať.

Ochrana detí

V tejto oblasti berie Symbioz pomerne slušných 80 percent bodov, ale Renault by sa predsa len mohol pozrieť na jeden negatívny detail. Konkrétne hovoríme o výsledku zrýchlenia krku figuríny imitujúcej 10-ročné dieťa pri čelnom náraze. Hodnoty boli opäť hraničné.

Inak ale nie je dôvod vytýkať Renaultu čokoľvek iné. Všetky ostatné dáta skončili v zelenom poli, aj keď Euro NCAP poukazuje na fakt, že Symbioz nemá techniku sledujúcu prítomnosť dieťaťa na palube, respektíve na zadných sedadlách.

Ochrana chodcov

76 percent bodov za ochranu cyklistov a chodcov predstavuje pomerne dobrý výsledok. Stredná časť nárazníka síce pre uvedených účastníkov predstavuje mierne riziko a podobne je na tom hrana prednej kapoty, Symbioz ale v zásade nevybočuje z obvyklých štandardov. Aj v jeho prípade sú najrizikovejšou oblasťou tuhé predné stĺpiky.

Asistenčné systémy

V prípade práce elektronických bezpečnostných systémov nemá Euro NCAP smerom k novému Renaultu žiadne zásadné výhrady. Napríklad autonómne brzdenie zareagovalo správne v takmer všetkých simulovaných situáciách, výnimkou bolo len čelné priblíženie v križovatke pri dávaní prednosti protiidúcim automobilom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Euro NCAP