Francúzska novinka je postavená na známej platforme CMF-B, ktorú využíva Captur i Clio, ale v porovnaní s nimi Symbioz celkom podrástol. Má dĺžku 4413 mm, šírku 1797 mm, výšku 1575 mm a rázvor náprav 2638 milimetrov.
Týmito rozmermi zapadá medzi do medzery medzi modelmi Captur a Austral a Renault ho prezentuje ako „nový všestranný rodinný automobil“ a dokonca ho prirovnáva k prvému hatchbacku z roku 1965, Renaultu 16 a zároveň prvému veľkopriestorovému minivanu Espace z 80. rokov.
Francúzi skrátka chcú, aby sme nové meno vnímali v kontexte so známymi modelmi, vcelku logicky sa ale vyhýbajú spojeniu so Scenicom a Meganom, respektíve náznakom, že ide o ich alternatívu so spaľovacím motorom.
Pokiaľ ide o tie rodinné hodnoty, asi by vás mohlo zaujímať, že Symbioz má batožinový priestor s objemom 492 litrov, lenže zadná lavica je posuvná o 16 centimetrov v pozdĺžnom smere, takže ak chcete, môžete kufor zväčšiť jej odsunutím dopredu na 624 litrov.
Piate dvere sú ovládané elektricky a ak toho miesta potrebujete viac, sklopením zadných sedadiel zväčšíte kufor až na 1582 litrov. V interiéri potom nájdete ďalšie odkladacie priestory a schránky s objemom takmer 25 litrov a k nim máte dva konektory typu USB-C, vo vyšších výbavách indukčnú nabíjačku, ale tiež panoramatické strešné okno Solarbay s technológiou AmpliSky, teda elektricky nastaviteľnou mierou priehľadnosti v štyroch stupňoch.
Vodič má pred sebou známu techniku i dizajn, teda digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25 palca a vertikálne natočený 10,4-palcový dotykový displej s multimediálnym systémom Open R link s integrovanými službami Google, ktorý je založený na Android Automotive 12.
Z príplatkových položiek stojí za zmienku hi-fi systém Harman Kardon s deviatimi reproduktormi, v ktorom má opäť prsty známy hudobník Jean-Michel Jarre a nechýba ani ambientné diódové osvetlenie so 48 farbami.
Len jeden motor
Naopak žiadne možnosti voľby Renault zákazníkom nedáva v prípade pohonu. Jedinou možnosťou je v tejto chvíli hybridný pohon E-Tech 145 s benzínovou jedna-šestkou s výkonom 94 koní, ktorej asistuje dvojica elektromotorov, presnejšie povedané jedna klasická elektrická jednotka naladená na 49 koní a štartér-generátor, ktorý pridáva 24 koní.
Systémovo dostanete 145 koní a k tomu malú prídavnú trakčnú batériu s kapacitou 1,2 kilowatthodiny. Renault hovorí, že táto zostava je schopná (pri pohotovostnej hmotnosti „necelých 1500 kg“) jazdiť v priemere za 4,6 litra benzínu na 100 kilometrov.
A uvedenie na trh? Nový Renault Symbioz by sa mal u predajcov objaviť v priebehu jesene, potom vám sprostredkujeme aj jeho ceny.
zdroj: Renault