Hybridná technika v Jeepoch Renegade a Compass samozrejme nie je žiadnou novinkou. Oba modely existujú od polovice roka 2020 v plug-in (teda dobíjacích) verziách označených ako 4xe, ktoré sú poháňané preplňovaným benzínovým štvorvalcom s objemom 1,3 litra a elektromotorom, s kombinovaným výkonom buď 190 alebo 240 koní.
Uvedené autá aktuálne dopĺňajú klasické a trochu skromnejšie benzín-elektrické modely nazvané Renegade e-Hybrid a Compass e-Hybrid, ktoré síce do zásuvky nepripojíte, mali by však byť v porovnaní s 4xe lacnejšie.
Základom oboch noviniek je paradoxne väčšia spaľovacia pohonná jednotka, konkrétne preplňovaný zážihový štvorvalec s objemom 1,5 litra, ktorý pracuje v Millerovom cykle a patrí do rodiny motorov nazvanej Global Small Engine.
Agregát produkuje maximálnych 130 koní a najvyšší krútiaci moment 240 newtonmetrov a na rozdiel od prevedení 4xe tu nie je 6-stupňový automat, ale nová 7-stupňová dvojspojková prevodovka 7HDT300.
Malé turbo, ktoré dostalo priame vstrekovanie s tlakom až 350 barov, spolupracuje jednak so štartér-generátorom, asistuje mu však predovšetkým 48-voltový elektromotor s pomerne malým výkonom. Má 20 koní a krútiaci moment 55 Nm, bol však navrhnutý tak, aby mohol poháňať auto aj s vypnutým štvorvalcom.
So spomínaným výkonom dynamika samozrejme nebude závratná, pri parkovaní, poskakovaní v kolónach, predovšetkým ale pri každom rozjazde však jeho sila stačiť bude. Zároveň je pochopiteľne jeho hlavnou úlohou pomáhať jedna-päťke s akceleráciou a nepochybne zvládne i vyhladiť turboefekt pri ostrejšom šliapnutí na plyn.
Renegade i Compass vo variante e-Hybrid budú mať vždy poháňané len predné kolesá, pričom výrobca uvádza v prípade menšieho modelu čas zrýchlenia z miesta na stovku za 9,7 sekundy, najvyššiu rýchlosť 191 km/h a pri pohotovostnej hmotnosti 1420 kg priemernú spotrebu 5,7 až 6,1 litra benzínu na 100 km.
O niečo väčší Compass potrebuje pri normovanom šprinte trochu viac času, z 0 na 100 km/h mu to potrvá rovných 10 sekúnd a najvyššia rýchlosť je 193 km/h. O niečo zaujímavejšie je, že tento model má aj pri vyššej pohotovostnej hmotnosti 1500 kg udávanú nižšiu priemernú spotrebu v rozsahu od 5,6 do 7,0 litra na 100 km.
Jeep hovorí, že jeho nová hybridná technika pomáha so znížením nárokov na palivo o 15 percent v porovnaní s predchádzajúcimi benzínovými modelmi, v tlačovej správe i tabuľkách nám však trochu chýba informácia o kapacite či konštrukcii dodatočne montovanej batérie, prípadne aké majú obe autá dojazd čisto na energiu tohto akumulátora.
Nový Renegade e-Hybrid i Compass e-Hybrid by malo byť v tejto chvíli možné objednávať v Nemecku, Taliansku a Francúzsku, v čase prípravy tohto článku sme však cenníky nových hybridov na jednotlivých národných stránkach ešte nenašli. Na ostatných európskych trhoch by mali novinky „čoskoro nasledovať“, presné termíny ale v tomto momente nepoznáme.
zdroj: Jeep