Luca de Meo sa chopil svojej úlohy riaditeľa automobilky Renault odvážnejšie, než si mnohí predstavovali. Okamžite vypracoval plán na ozdravenie celej automobilovej skupiny, jej nové štrukturálne delenie a stratégie jednotlivých značiek na najbližšie obdobie. A nezabudol ani na zamestnancov, ktorí vo fabrike zostanú. Renault totiž už dávnejšie oznámil plán šetrenia peňazí a prepustenie 15 000 zamestnancov.
Dacia bude ešte príťažlivejšie
Dacia je automobilovým klenotom, ktorý Renaultu závidí takmer celá konkurencia. Rumunská značka, ktorá pred rokmi vstala z popola, dnes zarába pomaly najviac peňazí a vytvára celej skupine imidž, o akom sa nikomu nikdy ani nesnívalo. A kým Carlos Ghosn prísne dohliadal na to, aby nikdy neprerástla svoj tieň a vždy zostala veľmi dostupnou a skromnou alternatívou, Luca de Meo z nej chce urobiť ešte príťažlivejší produkt. Vraj nastal čas posunúť sa ďalej a Dacii dopriať technológie, ktoré by jej boli pri dodržaní doterajšej taktiky neprístupné. V najbližšom období sa tak môžeme tešiť na Dacie s vyššou technologickou aj dizajnovou úrovňou. Tajomstvom nie je ani vývoj veľkého SUV, ktoré sa veľkostne zaradí nad aktuálny Duster.
Alpine musí prežiť, je krásne francúzsky
Luca de Meo zároveň tvrdo buchol po stole a vyhlásil, že Alpine prežije. „Má veľmi špecifickú identitu, je veľmi športová a mimoriadne francúzska,“ vyhlásil de Meo o značke Alpine. Nezostane pritom len pri produkcii športového kupé A110, šepkať sa začalo o vývoji nového športového SUV s logom Alpine. Že by Luca de Meo použil recept, ktorý už zafungoval pri Seate a značke Cupra?
Na štyri línie
Aktivity automobilky Renault Luca de Meo rozdelil do štyroch hlavných línií – Renault, Dacia, Alpine, New Mobility. Posledná menovaná sa sústredí no nové formy mobility a koncepty dopravy blízkej budúcnosti. Renault sa už nebude výrazne líšiť podľa regiónov, v ktorých pôsobí, naopak, bude globálnejšou značkou. Jej nový šéf z nej chce urobiť značku, ktorá bude dávať svoje francúzske korene ešte viac najavo. Zároveň má byť opäť kreatívnejšia, než zvyšok konkurencie. Zásadným spôsobom sa má dokonca zmeniť dizajn áut. S ním pritom Renault v poslednom období zabodoval. Uvidíme, každopádne sa zdá, že kormidlo automobilky má v rukách človek, ktorý má jasnú predstavu o tom, čo chce dosiahnuť a ako to urobiť.
zdroj: New Mobility News