Nová Ibiza je postavená na platforme MQB A0, ktorú dostala ako prvá v koncerne. Oproti predošlej generácii je výrazne širšia a priestrannejšia vo vnútri.
Seat Ibiza

Ibiza je na trhu už od roku 1984

Ibiza piatej generácie stojí na novej modulárnej platforme MQB A0. Neskôr ju dostanú aj koncernoví súrodenci VW Polo a Škoda Fabia. Ibiza je však prvá v koncerne, ktorá ju používa. Oproti predošlej generácii Ibiza zvonka narástla iba v jednom smere. Je totiž o 87 mm širšia, ale o zanedbateľné 2 mm kratšia a o 1 mm nižšia. Výrobca však hrdo hlasí, že narástol najmä vnútorný priestor. Pomohla tomu nielen spomínaná šírka, ale aj o 95 mm dlhší rázvor, ktorý narástol na hodnotu 2 564 mm. Pasažieri vzadu búdu mať vďaka tomu o 35 mm viac miesta na nohy a o 17 mm viac na hlavu. Získajú aj prední cestujúci, ktorí budú mať medzi sedadlom a stropom o 24 mm viac. Nuž a narástol samozrejme aj batožinový priestor. Jeho základný objem je 355 l, čo je o 63 l viac ako má štvrtá generácia.

Zaujímavosťou je, že piata generácia po prvýkrát nedostane trojdverovú karosériu. Ibiza už bude teda k dispozícii iba v 5-dverovej verzii. Seat navyše tvrdí, že nová karoséria je o 30 % tuhšia ako u predchodcu. Ibiza by navyše mala ponúknuť výrazne lepší akustický komfort.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Začiatok produkcie Ibiza odštartuje s troma motormi v siedmych výkonových verziách. Základom bude prepĺňaný benzínový trojvalec 1,0 TSI v dvoch verziách. Slabší variant ponúkne 70 kW (95 k) a silnejší 85 kW (115 k). Do ponuky benzínových motorov koncom roka pribudne ešte nový prepĺňaný štvorvalec 1,5 TSI, ktorý ponúkne slušných 110 kW (150 k). Ponuku dízlových motorov bude tvoriť výhradne motor 1,6 TDI. K dispozícii však bude v troch výkonových verziách: 59 kW (80 k), 70 kW (95 k) a 85 kW (115 k). Novinkou je motor pripravený na spaľovanie CNG. Bude ním agregát 1,0 TSI CNG a ponúkne výkon 66 kW (90 k). Seat bude do novej Ibizy montovať tri prevodovky. Pre motory do 70 kW (95 k) bude štandardom 5-stupňová manuálna prevodovka. Motory s vyšším výkonom budú sériovo spojené so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre vybrané motory bude k dispozícii aj 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG.

Seat Ibiza

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ibiza bude k dispozícii v štyroch úrovniach výbavy Reference, Style, FR a Xcellence. Dve posledné sú však rovnocenné, no FR je zameraná športovo, zatiaľ čo Xcellence zasa na komfort. Ibiza FR dostane okrem iného iný predný a zadný nárazník, ale aj podvozok s adaptívnymi tlmičmi. Tie budú fungovať v dvoch režimoch normal a sport. Neskôr budú adaptívne tlmiče k dispozícii aj pre výbavu Xcellence. Novinkou v tejto triede sú Full LED svetlá. Nie je to však jediný prvok z vyšších tried, ktorý v Ibize nájdeme. Sú to napríklad adaptívny tempomat, Front Assist, asistent pre jazdu v zápche Traffic Jam Assist, či bezkľúčový prístup a cúvacia kamera. Podobne ako v Atece, aj tu bude k dispozícii aj takzvaný Connectivity box, čiže priestor, kde si môžete bezdrôtovo nabíjať telefón a pripojiť ho na vonkajšiu anténu auta. Nuž a keď sme už pri telefónoch, nebude samozrejme chýbať ani možnosť pripojiť ho pomocou Apple Car Play, Android Auto, alebo Mirror Link. Seat navyše ponúkne aj niečo pre milovníkov hudby. V katalógu doplnkov totiž nájdeme aj audio systém Beats Audio s 8-kanálovým zosilňovačom, digitálnym akustickým procesorom (DSP), šiestimi reproduktormi a subwooferom. 

Seat Ibiza

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Seat Ibiza piatej generácie bude mať výstavnú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve. Automobilka spustí predaj už v júni 2017. Jej zástupcovia sa zatiaľ nevyjadrili, či príde aj model Cupra, no ak áno, jeho odhalenie môžeme očakávať približne rok po spustení predaja bežných verzií.

Zdroj: Seat