Nový SEAT Leon sa svetu ukázal už pred časom, teraz však automobilka SEAT posiela do sveta ďalšie oficiálne fotografie novinky a zverejňuje nové informácie. Nezabúda zdôrazniť, že model Leon je tu už od roku 1999 a dodnes je najdôležitejším modelovým radom španielskej fabriky. Už z jeho prvej generácie sa predalo pol milióna kusov, pričom jeho vlajkovou loďou sa stala športová verzia Leon Cupra 2.8 V6 s výkonom 150 kW (204 k).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ešte úspešnejšia bola jeho druhá generácia s 675 000 predanými kusmi. Tá posunula použitie koncernovej techniky na ďalšiu úroveň a jej vrcholom bola verzia Cupra R 2.0 TSI naladená na 194 kW (265 k).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pol milióna kusov sa doteraz predalo aj z tretej generácie modelu Leon. Aní tá si nemohla odpustiť niekoľko prvenstiev v rámci značky SEAT, okrem iného sa tak v roku 2014 stal Leon Cupra SC 2.0 TSI s výkonom 205 kW (280 k) najrýchlejším kompaktom s predným pohonom na Nürbrurgringu (7:58:44 min.).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Najlepší

Novú, už štvrtú generáciu vyhlasuje fabrika za najlepší Leon všetkých čias. Jej dizajn pritom označuje za dobre premyslenú evolúciu s dlhodobou životnosťou a výraznejším charakterom. Technicky je postavený na aktuálnej koncernovej podvozkovej plošine MQB Evo využívajúcej viac vysokopevnostných ocelí a optimalizovaných profilov, takže je ľahšia a pevnejšia, než predchádzajúce MQB. Ešte dôležitejšia je však pripravenosť platformy MQB Evo na nové druhy pohonu.

SEAT tvrdí, že nový Leon je kompletne navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v Barcelone (Martorell).

Základom budú 15-palcové oceľové disky, za príplatok dostanete zliatinové disky s priemerom 16 a 17 palcov (k výbave FR na želanie dokonca 18-palcové disky).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Ešte digitálnejší

Život v digitálne prepojenom svete si žiada nové prístupy a riešenia, nový SEAT Leon je preto prvým vozidlom SEAT s komplexnou digitálnou konektivitou siahajúcou od Full Link Android Auto a Apple CarPlay až po infotainment s online službami a aplikáciami súvisiacimi s prevádzkou auta. Cez mobilný telefón tak môžete na diaľku kontrolovať dáta o vozidle, jeho aktuálny stav, či ho ľahšie nájsť na preplnenom parkovisku. Pri verziách s plug-in hybridným pohonom môžete na diaľku nastavovať aj nabíjanie, či nezávislé kúrenie a klimatizáciu. A pozor, SEAT už teraz priznáva, že rozsah online služieb sa bude počas životnosti vozidla výrazne rozrastať.

Ak si priplatíte Xcellence, v cene dostanete aj 3-zónovú automatickú klimatizáciu. Digitálny prístrojový štít má uhlopriečku 10,25 palca.

Hlavným motívom palubnej dosky je 10-palcový stredový dotykový displej s ovládaním gestami, novinkou je aj ambientné osvetlenie palubnej dosky po celej jej šírke (s nastaviteľnými farbami aj jasom), vrátane osvetlenia vo dverách, vďaka čomu ambientné osvetlenie poslúži aj pre signalizáciu asistenčných systémov.

Nový Leon príde vo výbavách Reference, Style, Xcellence a FR. Od verzia Style vyššie dostanete LED čítacie lampičky vpredu aj vzadu.

Nový SEAT Leon prináša aj adaptívny podvozok DCC, adaptívny tempmat ACC, asistenčný systém pre núdzové situácie Emergency Assist, systémy pre jazdu Travel Assist, či asistent pre vystupovanie Exit Assist (upozorní, ak chcete vystúpiť a okolo práve prechádza iné auto).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

Benzín, nafta, plyn, aj elektrika

Neuveriteľne široký je rozsah druhov pohonu nového Leona. Paradoxne za to môže práve aktuálna legislatíva a tlak na emisie. Základom sú benzínové motory 1.0 TSI (66 kW/90 k a 81 kW/110 k) a 1.5 TSI (96 kW/130 k a 110 kW/150 k) pracujúce v Millerovom cykle (okrem výkonovej verzie 110 kW/150 k). Motor 1.5 TSI je navyše vybavený systémom vypínania dvoch valcov pri čiastočnom zaťažení. Pre najnáročnejších je v ponuke aj štvorvalec 2.0 TSI naladený na 140 kW (190 k). Naftovú ligu zastupuje výlučne motor 2.0 TDI v dvoch výkonových úrovniach (85 kW/115 k a 110 kW/150 k), silnejšia verzia je pritom k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies 4Drive.

Vybrané benzínové motory (1.0 TSI 110 k a 1.5 TSI 150 k) sú k dispozícii aj s mild-hybridnou technikou. Tá spočíva v reverzibilnom alternátore schopnom v prípade potreby motoru krátkodobo vypomôcť. Cez alternátor je motor schopný dokonca aj naštartovať (na vyššie štartovacie otáčky, než pri klasickom štartéri). Systém pracuje s napätím 48 V a má označenie eTSI.

Pre „elektrikárov“ je tu plug-in hybridná verzia kombinujúca štvorvalec 1.4 TSI a elektromotor zásobovaný energiou z li-ion batérie s kapacitou 13 kWh. Tá má svoje miesto pod podlahou batožinového priestoru a pochopiteľne je ju možné dobíjať z externého zdroja. Systémový výkon hybridného Leona je 150 kW (204 k).

SEAT nezanevrel ani na technológiu CNG. Opäť tak prichádza upravená verzia benzínového motora 1.5 TSI (96 kW/130 k) schopného spaľovať stlačený zemný plyn. Takto upravený Leon si pri zadnej náprave vozí tri tlakové nádrže na 17,3 kg CNG, ktorý by mal vydržať priemerne na 440 km.

Verzia na CNG si v troch tlakových fľašiach so sebou vozí 17,3 kg stlačeného plynu. To by malo stačiť na dojazd 440 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov