Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

SEAT Leon je pre španielsku automobilku najlepšie sa predávajúcim modelovým radom v histórii, k návrhu jeho štvrtej generácie preto pristupovali s veľkou opatrnosťou a pri vývoji novinky použili konštruktéri všetky dostupné metódy aj technológie zdieľané v rámci celého koncernu VW. SEAT používa osvedčené metódy materského koncernu aj pri návrhu vonkajšieho dizajnu, návrhári preto v súvislosti s vonkajšími tvarmi modelu SEAT Leon IV hovoria o dokonalej evolúcii. Výhodou tohto prístupu je moderný a trvanlivý dizajn výborne odolávajúci krátkodobým trendom.

Novinka postavená na rovnakej podvozkovej platforme ako Škoda Octavia IV a VW Golf VIII (MQB Evo) bude k dispozícii v dvoch karosárskych verziách. Päťdverový hatchback má dĺžku karosérie 4368 mm (+86 mm), šírku 1800 mm (-16 mm) a výšku 1456 mm (-3 mm). Rázvor 2686 mm je teraz až o 50 mm dlhší (v porovnaní s treťou generáciou). Verzia kombi označená Sportstourer je dlhá 4642 mm (+93 mm), široká 1800 mm (-16 mm) a vysoká 1448 mm (-3 mm). Rázvor 2686 je v tomto prípade zhodný s päťdverovým hatchbackom. 

V štyroch výbavách

Novinka bude k dispozícii v štyroch výbavových úrovniach líšiacich sa nielen množstvom výbavy, ale najmä svojim charakterom. SEAT tak ani v jednej úrovni neponúkne vyslovene „sociálnu“ verziu. Už prvý stupeň Reference totiž láka na LED svetlomety ovládané svetelným senzorom, bezkľúčové odomykanie aj štartovanie či farebný dotykový displej infotainmentu s uhlopriečkou 21 cm. O šiestich airbagoch samozrejme ani nehovoriac. Ak túžite po vyhrievaní vonkajších spätných zrkadiel, koženom volante, či 17-palcových príplatkových zliatinových diskoch (štandardom sú 16-palcové), musíte voliť výbavu Style. Športová FR zasa pridáva športové dizajnové prvky, znížený a pritvrdený podvozok a na želanie až 18-palcové disky. FR-ko dostane aj športový interiér s výraznejšími anatomickými sedadlami, športový volant a 3-zónovú automatickú klimatizáciu. V súvislosti s dizajnovou líniou FR hovorí SEAT aj o svietiacom páse zadných LED svetiel (naprieč celou šírkou auta) a o podsvietených nástupných prahoch. Pri vrcholnej výbave Xtreme čakajte viac chrómovaných exteriérových prvkov, trojrozmernú masku chladiča s diamantovým vzorom mriežky a celkovo elegantnejší vzhľad.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

So žiarou LED svetlometov

V súvislosti s novým Leonom IV automobilka zdôrazňuje aj prítomnosť nových LED svetlometov so svetelným výkonom 900 lm (štandardné LED údajne majú 550 lm). Každý svetelný modul predných svetlometov obsahuje 22 LED zdrojov, vďaka čomu dokáže svetlomet integrovať funkcie stretávacieho, parkovacieho, diaľkového, aj denného svetla. Súčasťou svetlometu sú aj dynamické smerovky. V kabíne zasa pribudlo ambientné osvetlenie naprieč celou šírkou palubnej dosky. Jeho farba sa následne mení aj podľa aktuálne zvoleného jazdného režimu.

Digitálna doba

Základ nového systému tvorí digitálny združený prístroj SEAT Digital Cockpit, vybavený konfigurovateľným displejom s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca) a vysokým rozlíšením. Štandardný  Media system má farebný dotykový displej s uhlopriečkou 21 cm (8,25 palca) a umožňuje úplnú integráciu smartfónu. Voliteľný Navi system prináša displej s uhlopriečkou 25,4 cm (10 palcov) s ovládaním gestami, hlasovým ovládaním prirodzenou rečou a adaptívnou navigáciou s trojrozmerným (3D) zobrazovaním, zohľadňujúcou dopravné informácie v reálnom čase. Leon IV prináša aj hlasové ovládanie vybraných funkcií, ktoré rozumie prirodzenej reči a umožňuje užívateľovi ovládať systém infotainmentu bez nutnosti používať presne definované povely. Systém sám robí korekcie a učí sa podľa predchádzajúcich povelov. Systém Full Link na integráciu smartfónu umožňuje vodičovi prístup cez Apple CarPlay (bezdrôtovým pripojením cez Bluetooth alebo WLAN) alebo Android Auto (pri pripojení káblom). S voliteľným modulom Connectivity Box má vodič k dispozícii priehradku s indukčnou nabíjačkou smartfónu podľa štandardu Qi.

S aplikáciou SEAT Connect má užívateľ na diaľku prístup k prevádzkovým údajom vozidla, informácii o polohe zaparkovaného vozidla, stave zabezpečenia, ako zamknutie dverí a vypnutie svetiel. Aplikácia umožňuje aj na diaľku zamknúť alebo odomknúť vozidlo, aktivovať svetlá a zvukové výstražné znamenie pre ľahšie nájdenie vozidla na preplnenom parkovisku. Pri verzii s pohonom plug-in hybrid môže na diaľku ovládať proces nabíjania prostredníctvom funkcie e-Manager, ovládať kúrenie/klimatizáciu vozidla pripojeného k nabíjacej stanici a nastavovať čas odjazdu pre programovanie efektívneho nabíjania aplikáciou vo svojom smartfóne.

Na elektriku aj na CNG

Paletu benzínových motorov zastupujú trojvalce 1.0 TSI naladené na 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k) a štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k). Zaujímavosťou je, že všetky okrem verzie 1.5 TSI 150 k, pracujú v Millerovom cykle a využívajú turbodúchadlo s variabilnou geometriou (VGT). Motor 1.5 TSI 130 k navyše dokáže v prípade nízkej záťaže odpájať dva stredné valce. Vrcholom benzínovej ponuky je motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k). Okrem toho sú k dispozícii aj mild-hybridné verzie eTSI kombinujúce motory 1.0 TSI a 1.5 TSI so štartovacím generátorom spojeným s motorom drážkovaným remeňom. Systém je doplnený li-ion akumulátorovou batériou s napätím 48 V.

Základom naftovej palety je motor 2.0 TDI s výkonom  85 kW (115 k) a montuje sa so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Verzia s vyšším výkonom 110 kW (150 k) je k dispozícii buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Leon Sportstourer 2.0 TDI 150 k bude k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies 4Drive.

Opäť v ponuke nechýba ani verzia spaľujúca CNG. Poháňa ju štvorvalec 1.5 TGI s výkonom 96 kW (130 k). Vo vozidle sú integrované 3 tlakové nádrže na CNG s celkovou kapacitou 17,3 kg (netto)  stlačeného plynu. Toto množstvo umožňuje dojazd 440 km na jednu náplň CNG.

Plnohodnotný plug-in hybrid poháňa štvorvalec 1.4 TSI kombinovaný s elektromotorom integrovaným v DSG prevodovke. Jeho li-ion akumulátor má kapacitu 13 kWh a je uložený pod podlahou batožinového priestoru. Maximálny systémový výkon tejto verzie s elektrickým dojazdom 60 km (WLTP) je 150 kW (204 k). Pohon plug-in hybrid bude k dispozícii rovnako pre základnú 5-dverovú verziu ako aj pre kombi Sportstourer.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov