Automobil na obrázku pôvodne vyšiel z továrne Porsche ako klasická „deväťsto-jedenástka“ série 964, dnes je však z nej zákazkový stroj s insígniami spoločnosti Singer Vehicle Design, ktorú vám asi nemusíme predstavovať.

Firma sa po rokoch výroby technicky i detailmi neuveriteľne prepracovaných áut evidentne nabažila pôvodných línií Porsche 911 a začala vymýšľať, ktorým smerom by sústredila svoj potenciál i kapacity. Pred pár rokmi ich chcela zamerať na terénnu verziu, to však kvôli zrážke s nemeckou automobilkou nevyšlo. Teraz skúša niečo iné a výsledok je opäť neuveriteľný.

Nový model dostal meno Singer DLS Turbo a je interpretáciou klasického okruhového Porsche 934/5, predstaveného v druhej polovici sedemdesiatych rokov.

Samozrejme by to nebola firma Singer, ak by v rámci tohto projektu nevyvinula karbónové karosárske komponenty, ku ktorým navyše pridala klasický preplňovaný plochý šesťvalec s objemom 3,8 litra naladený na 700 (!) koní a manuálnu prevodovku.

Písmená DLS v názve sú opäť skratkou, v tomto prípade z anglického Dynamic and Lightweighting Study (prekladať to snáď nemusíme). Je to logicky pocta pôvodných strojov navrhnutých pre vytrvalostné preteky, pričom Singer rovno predstavil dve verzie – okruhovú v oranžovom laku a obrím zadným krídlom a civilnú na bežné cesty v béžovej farbe.

Prepriaha na preplňovanie

Na rozdiel od pôvodných prvých áut Singeru, ktoré boli poháňané unikátnymi (a extrémne drahými) atmosférickými šesťvalcami s objemom 4,0 litra od Williams Advanced Engineering, sú posledné vozidlá o niečo jednoduchšie. Respektíve pomáhajú si k výkonom preplňovaním.

Najnovšie agregáty majú objem 3,8 litra, dve turbá, medzichladiče vzduch-voda a elektricky ovládané výfukové klapky. Mohlo by sa zdať, že ide o motor z posledného Porsche 911 GT2 RS, ktorý má tiež 700 koní, ale kým továrenská jednotka má obmedzovač nastavený na 7200 otáčok za minútu, Singer točí viac ako deväť tisíc.

Kým prvé autá značky Singer menili dizajn pôvodných modelov len v detailoch, DLS je divoké ako modely, ktorým skladá poctu. Pripomína špeciály série IMSA a Le Mans, zatiaľ čo „civilné“ DLS nemá ďaleko k modelu Kremer K3 Strasse z 80. rokov, ktoré nechal postaviť Walter Wolf z Porsche 935.

Cenu nového výtvoru ani počet plánovaných kusov Singer zatiaľ nepotvrdil, dúfame ale, že DLS neskončí ako ACS a že majitelia novinky nebudú váhať a pochvália sa so svojimi strojmi na zrazoch či v rámci voľných jázd na okruhoch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov

zdroj: Singer