Vyzerá to, že Smart sa snaží vytrvalo zbaviť nálepky výrobcu malých mestských mini, nenechajte sa ale zmýliť. Podľa dostupných informácií automobilka patriaci pod Mercedes a Geely pracuje na novom nástupcovi modelu ForTwo, ktorý opäť vráti do hry pôvodné hodnoty.
Tento segment je v každom prípade príliš úzko špecializovaný, aby firme zabezpečil dostatočné príjmy, navyše čínsky partner Stuttgartu vidí v Smarte ďalšiu možnosť, ako dostať k európskym zákazníkom ďalšie produkty (teda okrem Volva, Lotusu, Zeekru či Polestaru).
Automobilka popisuje novinku ako „najpriestrannejší a najuniverzálnejší Smart“ a k tomu sa ešte hodí dodať, že je tiež elektrický.
Terénny stroj vo veľkosti približne Mercedesu GLB dostal najnovšiu platformu Geely SEA s 800-voltovou architektúrou, ktorá podľa Smartu umožní „superrýchle nabíjanie“ z 10 na 80 percent za 15 minút. Hovoríme pritom o vozidle s akumulátorom s kapacitou „viac ako 100 kilowatthodín“, ktorý má zabezpečiť dojazd minimálne 550 kilometrov na jedno nabitie.
„Číslo 5“ vystavené v Pekingu má okrem terénnych pneumatík aj dva elektromotory, respektíve pohon oboch náprav, ich parametre však Smart nekomentuje. Čo naopak vyzdvihuje, je integrácia strojového učenia, respektíve AI firmy Cerence, ktoré majiteľom pomôže hlasovo ovládať väčšinu funkcií, vrátane klimatizácie, navigácie, telefónnych hovorov, osobného nastavenia, ale má zvládnuť i správu kalendára či všeobecné znalosti.
O komfort posádky sa majú postarať sedadlá vybavené vyhrievaním, ventilovaním, masážnou funkciou a pre spolucestujúcich aj výsuvnými opierkami. Ku komunikácii slúžia dva veľké displeje typu OLED poháňané čipom AMD V2000, pričom práve ten sa má postarať o hladký a bezproblémový beh infotainmentu.
Hovoriť o cene je v tejto chvíli predčasné, ale na rozdiel napríklad od Mazdy Arata či Volkswagenu ID.Code, je Smart #5 určený aj pre Európu.
zdroj: Smart