Kým sa pustíme do detailov, čo za vyššie uvedené peniaze dostanete, mali by sme pripomenúť, že značku SsangYong medzičasom prevzal nový vlastník a premenoval ju na KG Mobility. To našťastie nič nemení na evidentnom fakte, že automobilka v Európe ďalej pokračuje a dokonca spustila predaj nových modelov s pôvodným menom i logom.
Torres je 4,7 metra dlhý, 1,89 metra široký a 1,72 metra vysoký crossover s rázvorom 2,68 metra a dobrou správou je, že nebude dostupný len s pohonom predných kolies, ale môžete si ho objednať aj so štvorkolkou.
Pokiaľ ide o motor, zatiaľ žiadny výber nemáte. Pod kapotou momentálne pracuje výlučne preplňovaný štvorvalec GDI Turbo s objemom 1,5 litra, výkonom 163 koní a maximálnym krútiacim momentom 280 Nm.
Základné prevedenie je dostupné so šesťstupňovým manuálom alebo automatickou prevodovkou s rovnakým počtom stupňov, verzia AWD potom len s automatom.
Základný stupeň výbavy nesie meno Club, stojí 27 990 eur a bez ďalších príplatkov dostanete napríklad volič jazdných režimov, hromadu dnes už povinných bezpečnostných systémov, ale tiež tempomat, elektronickú parkovaciu brzdu, 12,5-palcový digitálny prístrojový panel, predné i zadné parkovacie senzory, kožou čalúnený volant, vonkajšie vyhrievané, elektricky ovládané i sklopné spätné zrkadlá v kombinácii so všetkým oknami v elektrike.
V cene máte zároveň centrálne zamykanie, dažďový a svetelný senzor, dokonca dvojzónovú automatickú klimatizáciu a k tomu 8-palcovú dotykovú obrazovku na palubnej doske. Z ďalších položiek stojí za zmienku výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, diódové osvetlenie interiéru či zadné sedadlá delené v pomere 60:40.
Ak nestačí, tak dodávame, že najlacnejší Club má aj zadnú parkovaciu kameru, digitálne rádio, šesť reproduktorov, Android Auto, Apple CarPlay, bluetooth a s automatom tiež indukčnú nabíjačku pre telefóny. Mimochodom, za automatickú prevodovku je príplatok 1990 eur.
Aby sme nezabudli, ešte stále v tej istej pôvodnej cenovke máte 17-palcové hliníkové disky, diódové svetlá s manuálnym nastavovaním sklonu, tónované okná, biely lak i strešné pozdĺžne nosníky.
Druhý stupeň výbavy Style stojí 30 990 eur a už v tomto prípade si môžete objednať aj štvorkolku za 1990 eur, samozrejme s nutnosťou prihodiť k nej automat za rovnakých 1990 eur. Naopak bez doplácania máte detekciu áut v mŕtvych uhloch, kolenný airbag pre vodiča, vyhrievaný volant i predné sedadlá, elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, zadnú lakťovú opierku s držiakmi nápojov, koženkové čalúnenie alebo konektory USB aj pre cestujúcich na zadných sedadlách.
A to nie je všetko. Pod blatníkmi nájdete osemnástky, na prahoch nerezové lišty a navyše i diódové hmlovky.
Výbava Torres Clever za 34 990 eur už má v základe automat (4x4 je opäť za 1990 eur), ambientné osvetlenie, čalúnenie kombinujúce látku s koženkou, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s elektricky ovládanou bedrovou opierkou, k tomu vyhrievanie zadných sedadiel a ventiláciu predných, slnečné clony zadných dverí, a ak nebudete spokojní so štandardnými osemnástkami, za 650 eur máte 20-palcové disky.
Najdrahší Premium má AWD tiež za príplatok, ale v sérii kožené čalúnenie, aj druhé predné sedadlo v elektrike, navigačný systém, elektrické ovládanie piatych dverí (dve predchádzajúce výbavy za príplatok 850 eur). A možno by sme mali ešte dodať, že výrobca dodáva autá so zárukou 5 rokov alebo 100 tisíc kilometrov.
zdroj: SsangYong