Jozef Kabaň, hlavný dizajnér značky Škoda.
„Musí (nový Superb) priťahovať rodiny aj bohatých a zároveň sa musí povzniesť nad hranicu všetkých tried. Uvidíte ho už čoskoro,“ povedal Jozef Kabaň. Čo z tohto môžeme odvodiť? Pred príchodom iPhonu mala väčšina mobilov malý displej, pod ktorým bolo veľa tlačidiel. Apple priniesol produkt, ktorý bol úplne iný. IPhone sa dodnes vyznačuje elegantnými čistými líniami a veľkým displejom.
Môžeme teda očakávať, že nový Superb vznikne v podobnom duchu. Škoda mu nedá žiadne zbytočné hrany ani línie. Možno sa zmení aj ovládanie samotného multimediálneho systému auta.
Ešte pred Superbom spoznáme tretiu generáciu Fabie, ktorá má byť „naozaj dobre vyzerajúce auto“. Takmer určite vznikne v rovnakom dizajnovom smere ako Rapid alebo Octavia III.
Myslím si, že Jozef Kabaň svojimi vyjadreniami prudko zvýšil očakávania časti verejnosti od novej generácie Superbu. Podarí sa Škode naozaj vytvoriť revolučný produkt?
Dizajn novej Octavie, Rapidu a faceliftovaného Superbu má svojich odporcov.
Škoda chápe, že jej typy sa nemôžu tváriť ako športové autá, pretože nimi nie sú. Namiesto toho sa chce sústrediť na priestor a pomer hodnota/cena. Preto už tak skoro neuvidíme výfuk žiadnej škodovky. Výrobca ich pred očami verejnosti jednoducho ukryje. To však nebude platiť pre verzie RS.
Ak chce automobilka predávať za päť rokov 1,5 milióna vozidiel, musí svoju ponuku rozšíriť. Na trhu teda môžeme očakávať SUV, ktoré sa zaradí nad typ Yeti. Jeho konfigurácia interiéru 5+2 zaujme najmä zákazníkov z Ruska a Číny.
Zdroj: autoexpress.co.uk
Prečítajte si aj: Prvá recenzia Škoda Superb 2013