Toyota a Lexus na veľtrhu v Nevade predstavili testovacie vozidlo schopné úplne autonómnej jazdy.
Nový adaptívny tempomat od Toyoty je trochu iný, akoby sme čakali. Novinka nepracuje na systéme radarových vĺn, ktoré detekujú iné vozidlá pred vami. Kooperatívny tempomat využíva komunikáciu medzi autami. To v podstate môžeme označiť za jeho najväčšiu nevýhodu. Všetky autá s ním musia byť schopné komunikovať, inak je úplne na nič. Obávam sa, že v dohľadnej dobe jeho masívne rozšírenie nehrozí.
Druhým prvkom je Lane Trace Control. V tomto prípade už ide o bežnejší asistenčný systém strážiaci jazdné pruhy. Kamery a radary sledujú dianie okolo auta z pohľadu jazdy v pruhoch. Systém však dokáže udržiavať ideálnu trajektóriu jazdy. To znamená, že elektronika dokáže zasiahnuť do uhla natočenia kolies, výkonu alebo brzdnej sily.
Použitie tempomatu využívajúceho komunikáciu medzi jednotlivými autami je mimoriadne zaujímavý systém, no v súčasnej dobe len ťažko aplikovateľný. Toyota má však ambiciózny plán. Novinky chce do výroby priviesť v polovici tohto desaťročia.
Systém AHDA by teda mal byť prínosom pri jazde po diaľnici. Okrem toho údajne dokáže znížiť spotrebu paliva a zvýšiť priepustnosť ciest. Výrobca však dbal na to, aby celková kontrola nad autom ostávala v rukách vodiča. Toyota by chcela podporný systém zaviesť do výbavy v polovici tejto dekády.
Okrem týchto dvoch systémov spadajúcich pod označenie AHDA, plánuje automobilka nasadenie systému na detekciu chodcov, ktorý spadá pod označenie PCS (Pre-Collision System). Auto upozorní vodiča v prípade, že na ceste rozozná chodca. Ak však nedôjde k reakcii, aktivuje brzdy. Keď systém rozozná, že brzdenie nestačí, vykoná vyhýbací manéver.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Bomba! Toyota postaví sedan na základoch športiaku GT86!