Bežný okrúhly volant je tu s nami takmer od začiatku automobilizmu. Iné riešena (a že ich nebolo málo) sa jednoducho neuchytili. Čo naopak v posledných rokoch zabralo a postupne na to prešli viaceré značky, je „skosený“ volant v spodnej časti. Nikdy som tomuto trendu neholdoval a nepáči sa mi, obzvlášť pri prechytávaní mi doslova tá absentujúca časť kruhu chýba. Ale zákazníci si ho kupujú, takže sa nebudeme nad tým pozastavovať.
Ako z F1
Volant Peugeot Hypersquare je však ešte väčšia podivnosť. Má totiž doslova obdĺžnikový tvar, podobný tomu, čo poznáte z F1 (aspoň pokiaľ ide o základnú siluetu). Tam má však svoje opodstatnenie, keďže v kokpite zaberá málo miesta a reálne ho pilot nikdy nepotrebuje prechytávať, ruky má stále na tom istom mieste.
To ale v bežnom aute a premávke nie je zatiaľ možné. Prvé nasadenie asi uvidíme v novej generácii modelov 208 a 2008, ktoré by mohli prísť na trh v roku 2026. Peugeot sa okrem svojského i-Cockpitu (ktorý zákazníci akceptovali) s volantom Hypersquare púšťa do ďalšej novinky a to by malo byť šoférovanie bez priameho prepojenia volantu s kolesami, teda steer-by-wire. Či sa volant aj so systémom riadenia bez priamej spätnej väzby dostanú do sériovej výroby spoločne, to je zatiaľ vo hviezdach.
zdroj: Autocar