Volkswagen nám už predstavil okrem čisto benzínovej verzie GTI aj plug-in hybridnú verziu GTE a naftovú GTD. Aktuálne prichádza najsilnejší derivát s prívlastkom Clubsport, ktorý využíva rovnaký dvojlitrový benzínový preplňovaný štvorvalec so zdvihovým objemom 2,0 litra.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

300 čarovných koní 

Prvý Clubsport predstavili v 2016 ako výročnú edíciu pri príležitosti 40 rokov od predstavenia prvej generácie GTI. Aktuálny Clubsport ponúka 221 kW (300 k) a 400 Nm. Samozrejmosťou je 7-stupňová dvojspojková prevodovka a elektronická uzávierka diferenciálu.

Voči bežnému GTI je Clubsport bližšie k zemi o 10 mm a jazdí na 18-palcových diskoch. Volkswagen dokonca do jazdných režimov implementoval takzvaný profil Nürburgring, ktorý by mal byť špeciálne nastavený na povrch na tomto okruhu. Spolu s príplatkovým systémom aktívnych tlmičov DCC tak bude upravovať aj tlmenie.

Clubsport tiež prináša jemné zmeny v exteriéri, ako predný spojler či zadné krídlo. Vzadu sú odlišné koncovky výfuku. Športové sedadlá majú čalúnenie takzvaným ArtVelours, športový volant má v oblasti držania rúk perforovanú kožu. A komu by nestačil ani Clubsport, onedlho už VW predstaví aj najvýkonnejší Golf R, ktorý métu 221 kW (300 k) hravo prekročí.

Zdroj: VW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov