Volkswagen chce samozrejme využiť fakt, že sa 1. júna má v okolí Nordschleife pohybovať okolo 200 tisíc návštevníkov fandiacich rýchlym kolesám. Práve im prvýkrát verejne odhalí prepracované GTI Clubsport, ktoré nasleduje nedávno predstavený facelift modelového radu Golf.
Čo v tejto chvíli nepoznáme, sú technické parametre auta, mali by sme ale pripomenúť, že štandardné GTI dostalo po prepracovaní preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom zvýšeným z 245 na 265 koní.
Súčasný Clubsport ponúka rovných 300 koní a udržuje si tak odstup od vrcholného prevedenia R, ktoré má 320 koní a R Performance naladeného na 333 koní. Ak by sa aj základné „eRko“ posunulo k hranici 333 koní, Clubsport by mohol posilniť na 310, 315 či 320 koní, kľudne sa ale môže stať, že Volkswagen na motor siahať nebude a zameria sa na vylepšenie podvozka či iných mechanických skupín.
Modernizovaný Clubsport bude postavený na 19-palcových hliníkových kolesách Queenstown, za príplatok ale zákazníci dostanú možnosť objednať si kované devätnástky Warmenau s hmotnosťou len 8 kg na každý disk, čo podľa VW významne zníži neodpruženú hmotnosť a pomôže aj jazdným vlastnostiam.
Keď už spomíname podvozok, Volkswagen sľúbil štandardnú elektronickú uzávierku diferenciálu, naopak za adaptívne tlmiče DCC si budete musieť priplatiť.
Vo výbave auta sa objavia tiež nové diódové svetlá, prvýkrát i osvetlené predné logo VW, doplnené horizontálnym červeným ozdobným pruhom a nový bude aj predný nárazník či veľký strešný spojler pomáhajúci so znížením aerodynamického odporu.
Významnými zmenami prešiel interiér, v ktorom sa objaví nový kožou čalúnený športový volant, ale i nová generácia infotainmetu s integrovaným hlasovým ovládaním, ktoré bude spriahnuté s umelou inteligenciou, respektíve systémom ChatGPT firmy OpenAI. Vodič potom bude mať k dispozícii v rámci menu i nový režim nazvaný Special, ktorý bol podľa VW prispôsobený podmienkam a topografii okruhu Nordschleife.
zdroj: VW