Aby náhodou nedošlo k omylu, to navýšenie ceny neberte ako oficialitu. VW je momentálne ešte zdržanlivé, takže ide len o odhad nemeckých médií po konfrontácii s informátormi blízkymi automobilke. Okrem toho nie práve najmenšie navýšenie výkonu z 286 na 340 koní bude spojené s významne vylepšenou výbavou, takže priplácať budete nielen za kilowatty, respektíve kone.
Recept použitý pri vývoji ID.7 GTX Tourer je v zásade známy a doteraz hojne používaný hlavne v prípade menších ostrých volkswagenov, ako je Golf GTI. Takže na novom kombíku nájdete agresívnejšie rezané nárazníky, vpredu s pridanou mriežkou v spodnej časti, špecifické 20-palcové hliníkové disky, výraznú červenú metalízu Kings Red, lepšie svetlá Matrix LED a neskôr VW pridá ešte väčšie 21-palcové kolesá.
Nemci majú navyše schválené podsvietené logá vpredu i vzadu, takže asi neprekvapí, že vrcholný model dostal aj túto ozdobu, respektíve (a trochu vzletnejšie) „charakteristický svetelný podpis“.
Hromadu červených doplnkov či akcentov nájdete tiež v interiéri: na palubnej doske, vo výplniach dverí, na volante, ale tiež v podobe kontrastného prešívania na sedadlách. Skrátka červená, kam oko dohliadne, ale len ako doplnok neutrálnej sivej či čiernej. A ešte jedna drobnosť k tým sedačkám – v sérii by mali byť vybavené elektrickým ovládaním i s pamäťou, vyhrievaním, ventiláciou a masážnym systémom.
Zatiaľ to vyzerá zaujímavo, ale dokáže GTX zaujať aj svojimi výkonmi a dynamikou? Posúďte sami... Auto má na zadnej náprave štandardný elektromotor AP550 PSM s výkonom 286 koní, k nemu ale pribudol pre prednú nápravu druhý elektromotor s výkonom 109 koní. VW tieto údaje prekvapivo nesčítava (395 k), ako to zvyknú robiť iný, ale uvádza systémových 340 koní.
Pre úplnosť dodávame, že predný asynchrónny elektromotor sa do pohonu zapojí len v prípade potreby a jeho pomoc bude riešiť samostatný modul pohonu oboch náprav v spojení elektronickými uzávierkami diferenciálu XDS+.
Zvládne aj príves s hmotnosťou 1,4 t
Rovnako ako v prípade modelu ID.7 Pro S Tourer má batéria modelu GTX využiteľnú kapacitu 86 kWh a je zostavená z 13 samostatných modulov. Podľa metodiky WLTP by to malo stačiť na dojazd 625 kilometrov, systémy zvládnu nabíjanie výkonom 200 kW a zvláštnosťou tejto verzie bude tiež prepracovaný podvozok s tuhšími stabilizátormi, pevnejšími silentblokmi a modifikovanými adaptívnymi tlmičmi DCC.
Dobrou správou je, že pohon 4Motion zvyšuje maximálnu ťažnú silu z 1000 na 1400 kg, najvyššia rýchlosť by ale mala byť aj naďalej obmedzená na 180 kilometrov za hodinu.
zdroj: VW