Budúcnosť elektromobilov koncernu Volkswagen bude postavená na úplne novej platforme vyvíjanej pod skratkou PPE, teda Premium Platform Electric, lenže tú pod karosériou nového modelu ID.7 ešte nehľadajte. Novinka je totiž stále postavená na štandardnom a známom modulárnom šasi MEB, ktorá je základom aj pre ostatných členov rodiny ID či mladoboleslavských crossoverov Enyaq.

Volkswagen aj preto zdôrazňuje, že nový je v tomto prípade hlavne pohon s interným označením APP550. Jeho základom je elektromotor s maximálnym výkonom 210 kW, teda 286 koní a aj keď krútiaci moment automobilka v najnovšej tlačovej správe nespomína, je zakódované priamo do názvu techniky – 550 newtonmetrov.

Volkswagen z nejakého dôvodu zatiaľ nekomunikuje ani kapacitu akumulátorov, ale tvrdí, že je dosť veľká na to, aby mala ID.7 podľa metodiky WLTP dojazd „až 700 kilometrov“.

Päť metrov dlhý sedan má celkom slušne vyriešenú aerodynamiku, výrobca uvádza koeficient aerodynamického odporu 0,23, aj keď dodáva, že záleží aj na konkrétnej výbave vozidla.

Keď už sme pri tom, nový nemecký elektromobil má v štandardnej výbave 15-palcovú dotykovú obrazovku uprostred palubnej dosky, head-up displej s rozšírenou realitou, konečne podsvietené dotykové posuvné plochy a VW sľubuje nový koncept zjednodušeného ovládania klimatizačného systému, ktorý je dostupný hneď v prvej úrovni digitálneho menu.

V kabíne potom za príplatok nájdete tiež nové masážne sedadlá, panoramatické okno s elektro-chromatickým stmievaním, pričom priehľadnosť „strechy“ bude možné ovládať aj hlasovými povelmi. A ešte krok späť k tým sedačkám – v najvyššej verzii dostanete okrem vyhrievania a odvetrávania aj funkciu sušenia.

Čiastočne autonómny

Nové ID.7 ponúkne tiež čiastočne autonómne riadenie Travel Assist vyvinutý v spolupráci s tak trochu problémovou dcérou Cariad, pričom táto technika by mala okrem iného zvládať zmeny jazdných pruhov na diaľnici pri rýchlostiach nad 90 kilometrov za hodinu.

Podobne toto VW bude schopné samostatne zvládať parkovacie manévre, pričom auto budete môcť do 50 metrov pri pomalej jazde ovládať diaľkovo, prostredníctvom mobilu.

Na ceny a termín uvedenia na trh je ešte priskoro, ale Volkswagen už oznámil, že v Európe a Číne sa nové ID.7 začne predávať ešte v tomto roku. Na severoamerický trh dorazí až v roku 2024. Ďalšie výkonové verzie alebo rôzne veľkosti batérií? Na to si budeme musieť ešte počkať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov

zdroj: VW