Volkswagen nepriamo priznáva, že zaspal vývoj dostupných batériových áut. Prvý bod jeho najnovšieho trojstupňového plánu elektrickej mobility bol nazvaný „Dobehnúť“ a hovorí o tom, že automobilka musí znížiť náklady, aby mohla rozšíriť produktové portfólio. To sa stane v bode dva definovanom ako „Zaútočiť“...

V podaní koncernu VW to má byť premiéra až deviatich nových modelov do roku 2027, vrátane sériovej verzie konceptu ID.2all za menej ako 25 tisíc eur vo veľkosti Pola a základného elektromobilu za približne 20 tisíc eur.

ID.One, ID.1 alebo ID.up!?

Jeho meno zatiaľ nie je známe, ale zosvetlením zatmaveného prvého obrázku chystanej novinky zistíte, že má na mieste evidenčného čísla nápis ID.One. Ten by sa mohol v prípade sériového auta chystaného na rok 2027 zmeniť na konvenčnejšie označenie ID.1, VW ale môže vo finálne nomenklatúru budúcich elektromobilov zmeniť.

Aby sme nezabudli, tretí a posledný bod pripraveného plánu je „Vedenie“ alebo presnejšie povedané „Byť lídrom“. To chce Volkswagen dosiahnuť nastavením nových štandardom v objemových triedach a presadzovať elektrickú mobilitu na celom svete.

Golf skutočne mieri do Mexika

Ako sa to Nemcom podarí pri súčasnom poklese záujmu o elektromobily v Európe a Spojených štátoch, je zatiaľ vo hviezdach. Automobilka však chystá ďalšie novinky a veľké zmeny, o ktorých sa v zákulisí už istú dobu hovorí.

V prvom rade ide o presun výroby Volkswagenu Golf do Mexika, čo aktuálne potvrdil šéf značky, Thomas Schäfer. Automobilka tým uvoľní kapacity v hlavnej továrni vo Wolfsburgu, kde sa bude montovať pripravovaný nový elektrický Golf, ktorý bude postavený na najnovšej modulárnej platforme SSP, teda Scalable Systems Platform. Identickú techniku potom využije tiež nový elektrický Volkswagen T-Roc.

Liga majstrov automobilovej konštrukcie?

Najmenší a najdostupnejší elektromobil, momentálne známy z prvého obrázku, štylisticky rozvíja dizajn staršieho konceptu ID.Life z roku 2021. Rozdiel je vo viac profilovanom tvare svetiel i zmenšenom logu, ktoré preberá vizáž najnovších modelov, takže je podsvietené.

Dostupný, kvalitný a ziskový elektrický Volkswagen z Európy pre Európu. Toto je Liga majstrov automobilovej konštrukcie,“ hovorí neskromne o novom VW ID.1 generálny riaditeľ automobilky Thomas Schäfer.

Kde sa bude mestské elektrické mini vyrábať, momentálne nie je známe, hovorí sa ale o španielskej továrni, kde by ID.1 mohla vznikať spolu s ID.2 a sesterskou Škodou Epiq či športovejšie orientovaným súrodencom Cupra Raval.

V každom prípade šéf technického vývoje Volkswagenu, Kai Grünitz, už dávnejšie v rozhovore naznačil, že nový vstupný model bude vo svojej podstate nástupcom úspešného VW up!.

zdroj: VW