Nový Volkswagen Tayron nahradzuje v ponuke Tiguan Allspace, ktorý tvoril až polovicu predajov doterajšieho modelového radu Tiguan. A ako naznačuje už jeho meno, nie je to len predĺžený nový Tiguan.

Novinka dostala vlastné meno aj preto, že má nápadne odlišný dizajn. Všetky ostatné vlastnosti predchodcu si však Tayron ponechal. Tým máme na mysli predĺžený rázvor, tým pádom viac miesta v kabíne, ale tiež výrazne väčší batožinový priestor a samozrejme možnosť objednať si sedemmiestnu verziu.

Aby sme nehovorili len vo všeobecnej rovine. Nový Tayron je dlhý 4770 milimetrov, má šírku 1852 milimetrov a výšku 1660 milimetrov. V porovnaní s aktuálnym Tiguanom je preto o 23 centimetrov dlhší. Na rázvor z toho pripadá 114 milimetrov, ktorý u Tayronu narástol na 2791 milimetrov.

Aj vďaka tomu má aj sedemsedadlový model základný objem batožinového priestoru 345 litrov, ktorý sklopením tretieho radu zväčšíte na 850 litrov. Zložte aj druhý rad a dostanete 1905 litrov. Päťmiestny Tayron toho v kufri odvezie ešte viac. Minimálne 885 litrov, maximálne dokonca až 2090 litrov.

Nemecké SUV môže ťahať dva a pol tonové prívesy, využíva adaptívne tlmiče so samostatne nastaviteľnou kompresiou i odskokom a pohodlie posádky podporujú tiež akustické okná, predné masážne sedadlá či zdvojené indukčné nabíjanie pre mobily a audiosystém Harman Kardon. Za samozrejmosť potom považujte tiež najnovšie diódové svetlá Matrix HD.

Volkswagen Tayron bude dostupný (minimálne zo začiatku) so siedmymi rôznymi motormi. Benzínovým základom je mild-hybrid 1.5 eTSI s výkonom 150 koní. Nad ním potom stoja preplňované dvojlitrové štvorvalce TSI naladené na 204 alebo 265 koní, ktoré VW kombinuje len s pohonom oboch náprav 4Motion.

Ak chcete diesel, z ponuky si vyberiete výlučne 2.0 TDI, ale je dostupné v dvoch výkonových verziách. Slabšia má 150 koní a je spárovaná s pohonom predných kolies. Silnejšia ponúkne 193 koní a opäť ju dostanete len so systémom 4Motion.

Paletu motorizácií dopĺňajú dva plug-in hybridy so systémovým výkonom 204 alebo 272 koní, pričom obe autá využívajú väčšiu prídavnú trakčnú batériu s kapacitou 19,7 kilowatthodiny. Podľa Volkswagenu obe vozidlá zvládnu v čisto elektrickom režime 100 kilometrov, ich celkový dojazd je na úrovni 850 kilometrov a okrem integrovanej 11-kilowattovej nabíjačky môžete využiť rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 50 kW.

K tomu by sme mohli ešte dodať, že všetky motory nového Tayronu sú bez výnimky spojené so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Veľké SUV Volkswagenu s podsvieteným predným i zadným logom, ktoré sa radí medzi menší Tiguan a vlajkový Touareg, dorazí na trh v marci 2025. Na jeho ceny si preto ešte pár mesiacov počkáme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 33 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 35 obrázkov

zdroj: Volkswagen