Úprimne povedané, celkom by nás zaujímala pohotovostná hmotnosť. Problém je v tom, že ju Mercedes v tejto chvíli neuvádza. S istotou vieme len to, že významne prekračuje dve tony. Totiž už doterajší najvýkonnejší model AMG SL 63 4Matic+ s výkonom 585 koní váži 1970 kg. V tomto prípade verzia S E Performance pridáva nielen ďalšie kone ale tiež hmotnosť v podobe elektromotora a prídavnej batérie. Ale poďme na to poporiadku...

Novinka má pod prednou kapotou známy 4-litrový preplňovaný osemvalec, tentokrát vyladený až na 612 koní pri 5750 až 6500 otáčkach za minútu a 850 Nm od 2500 do 4500 ot./min. Spaľovacia jednotka spolupracuje s 9-stupňovým automatom a variabilným prenosom krútiaceho momentu na obe nápravy.

K tomu auto dostalo elektromotor, ktorý je spoločne s dvojstupňovou redukčnou prevodovkou a samosvorným diferenciálom umiestnený medzi kolesami zadnej nápravy. Ten ponúka ďalších 204 koní a 320 Nm. Ak sčítate krútiaci moment oboch jednotiek, vyjde vám 1170 Nm, Mercedes ale uvádza systémových 1420 Nm, respektíve od 1080 do 1420 Nm.

Predpokladáme, že technika má schopnosť krátkodobo vyprodukovať v režime „boost“ aj tú najvyššiu hodnotu, automobilka ho ale vyslovene nespomína.

Táto zostava stačí luxusnému roadsteru na to, aby z miesta na stovku vystrelil za 2,9 sekundy a dosiahol najvyššiu rýchlosť 317 kilometrov za hodinu.

Mercedes uvádza priemernú spotrebu len 7,7 litra benzínu na 100 km, k nej je ale nutné dodať tiež spotrebu elektrickej energie 11,5 kWh/100 km, ktorú dodáva malá lítiovo-iónová batéria s kapacitou 6,1 kWh. Nemci priznávajú, že nie je určená na nejaký zvlášť veľký dojazd v čisto elektrickom režime (mala by zvládnuť 13 km podľa normy EAER), ale je tu hlavne preto, aby asistovala spolu s elektromotorom primárnemu agregátu pri zrýchľovaní a samozrejme tiež rekuperovala brzdnú energiu.

Keď už spomíname brzdy, za zmienku stojí tiež sériovo dodávaná karbón-keramika s priemerom kotúčov 420 mm vpredu a 380 mm vzadu, pričom konštruktéri ich skombinovali so šesťpiestikovými a jednopiestikovými strmeňmi.

K tomu môžete pridať systém riadenia oboch náprav, ďalej Active Ride Control s aktívnymi tlmičmi schopnými potláčať náklony, ktoré plne nahradzujú skrutné stabilizátory a zároveň je možné u nich individuálne nastavovať kompresiu i odskok, nechýbajú prvky aktívnej aerodynamiky, karbónové komponenty a 20-palcové hliníkové disky.

Cenu nového Mercedesu-AMG SL 63 S E Performance 4Matic+ momentálne nepoznáme, takže vám v tejto chvíli dlžíme informáciu o tom, že auto je možné nabíjať prostredníctvom integrovanej 3,7-kilowattovej nabíjačky a 400-voltový systém dokáže rekuperovať v štyroch stupňoch ovládaných na volante. Ten najvyšší má výkon 100 kW a Mercedes hovorí, že vám pri jazde z kopca poslúži ako motorová brzda.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Mercedes