Modernizovaný Clubsport získal vynovenú vnútornú štruktúru zadných svetiel a jeho zadok môžete vylepšiť príplatkovým titánovým výfukovým systémom firmy Akrapovič.
Motor EA888 LK3 evo4 ostáva. Ide o dvojlitrové benzínové turbo naladené na 300 koní a 400 newtonmetrov, čo zodpovedaná modelu pred faceliftom, výrobca však tvrdí, že jeho konštruktéri na ňom urobili pár zmien. Prepracovaná mala byť elektronická kontrola štvorvalca a jeho preplňovanie.
Podobne (teda bez bližšieho popisu) bolo modifikované nastavenie podvozka, vrátane riadenia a elektronickej uzávierky diferenciálu, pričom za príplatok si môžete objednať adaptívne tlmiče DCC.
Uvedená technika stačí Clubsportu na akceleráciu z miesta na stovku za 5,6 sekundy a najvyššiu elektronicky obmedzenú rýchlosť 250 kilometrov za hodinu. Ak by ste mali pocit, že je to málo, môžete si objednať paket Race, ktorý posunie maximálku na 267 kilometrov za hodinu.
K novej výbave patria tiež 19-palcové (príplatkové) disky Warmenau, pričom každé váži len 8 kg a znižuje neodpruženú hmotnosť. Okrem nich vám VW dodá niekoľko ďalších typov kolies, napríklad 19" Queenstown.
V interiéri dostanete trochu iný multifunkčný volant a odteraz tiež infotainment s integrovaným hlasovým asistentom IDA, ktorý pracuje s umelou inteligenciou firmy OpenAI, teda známym programom ChatGPT. Vodič má k dispozícii 10,2-palcový nový digitálny prístrojový panel a významne zväčšenú dotykovú obrazovku s uhlopriečkou 12,9 palca.
Zaujímavým detailom je červeným svetlom pulzujúce štartovacie tlačidlo, ambientné osvetlenie ponúkajúce až 30 farieb, príplatkové karbónové panely a hromada kontrastného červeného prešívania, ktoré nájdete okrem iného aj na športový sedadlách s integrovanými hlavovými opierkami. Cenu Golfu GTI Clubsport Volkswagen zatiaľ tají, ale na trh ho uvedie v októbri 2024.
zdroj: VW