O tom, či je 20 tisíc eur skutočne adekvátna čiastka za malý elektromobil s obmedzenou využiteľnosťou, sme sa zamýšľali pred pár dňami. Takže si tentokrát „filozofovanie“ na tému dostupnosť budúcej elektrickej mobility tentokrát odpustíme a pozrieme sa rovno na produkt, ktorý vám Nemci budú chcieť za uvedenú čiastku predať.

Ešte raz pripomíname, že nejde o sériový automobil. Pred sebou máte len koncept, ktorý odhaľuje dizajn budúcej novinky a veľmi pravdepodobne i základné technické parametre, aj keď Volkswagen napríklad neprezradil žiadne podrobnosti o chystanej batérii.

V poradí až druhý malý elektromobil

Dôležité je tiež povedať, že sa ešte pred príchodom sériovej ID.1 na trhu objaví o čosi väčší súrodenec vychádzajúci zo staršieho konceptu ID.2all, ktorý bude zároveň drahší. Jeho cena má začínať na hranici 25 tisíc eur.

Spoločnú budú mať v každom prípade novú elektrickú modulárnu platformu MEB Entry, ktorá má na rozdiel od známejšej MEB pohon predných kolies.

Bude stačiť dojazd 250 km?

V prípade ID.Every1 to znamená jeden elektromotor s maximálnym výkonom 95 koní, pričom koncept má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 130 kilometrov za hodinu.

Ako sme naznačili, detaily o akumulátore Nemci zatiaľ držia v tajnosti, tvrdia však, že autíčko má dojazd „minimálne 250 kilometrov“ podľa metodiky WLTP. Prečo tá zdrobnenina? Koncept má dĺžku len 3880 milimetrov, zatiaľ čo starší súrodenec ID.2all meria 4050 mm. A keď už sme pri číslach – Up! mal na dĺžku len 3600 mm a v prípade aktuálneho Pola by ste namerali 4074 milimetrov.

Napriek veľmi kompaktným rozmerom Volkswagen sľubuje interiér pre štyroch cestujúcich a zároveň relatívne slušný objem batožinového priestoru 305 litrov, čo je o dosť viac, ako ponúkal Up!, ktorý mal 251-litrový kufor.

zdroj: VW