Ochrana dospelých

Nový Tiguan získal za ochranu dospelých 83 percent bodov, čo je len priemer. Tí najlepší boli schopní dostať sa za ďaleko za hranicu 90 percent. V čom bol problém? Nejaké body stratilo VW za hraničné hodnoty kompresie hrudníka cestujúceho na zadných sedadlách pri čelnom náraze na pevnú prekážku, ešte horšie ale dopadol vodič.

Snímače v oblasti panvy zaznamenali známky možného podkĺznutia pod bezpečnostným pásom. Tento jav je spojený s možným poranením partií v oblasti brucha a komisári preto vyhodnotili tento výsledok ako „nedostatočný“.

Podobne sa im nepozdávala približne 30-milimetrová trhlina objavená v záclonovom airbagu, zranenie posádky však nezaznamenali a len mierne znížili bodové ohodnotenie. ´Dalšie mínus si Tiguan vyslúžil za hraničné čísla zaregistrované pri simulovanom náraze zozadu, respektíve za zvýšené zrýchlenie namerané na krku cestujúceho vzadu.

Ochrana detí

Túto pasáž môžeme v zásade preskočiť. Tiguan dosiahol vo všetkých simulovaných nehodách perfektné výsledky, presnejšie povedané plný počet bodov. Navyše všetky typy zádržných systémov určených pre deti, ktoré sú pre tento automobil určené, mohli byť v aute namontované a umiestnené predpisovým spôsobom.

Ochrana chodcov

Tiguan nie je príliš príjemným „partnerom“, pokiaľ príde ku zrážke s iným autom a potrebe pohltiť časť jeho energie, ale to zjavne neznamená, že sa táto „tuhosť“ nedá skombinovať s poddajnými prednými partiami, ktoré by boli bezpečné pre chodcov. A to napriek vyššej stavbe SUV!

Novému Volkswagenu sa však presne toto podarilo. Pri simulovanom náraze s chodcom je prakticky celá predná časť nadpriemerne bezpečná a v žltom (teda adekvátnom) poli skončila tiež väčšina prednej kapoty. Tradične horšie to je s prednými stĺpikmi, ktoré z princípu musia byť tuhé, takže Tiguan v tomto z priemeru nevybočuje.

Asistenčné systémy

V tejto oblasti Tiguan berie 78 percent bodov, pretože komisárom z Euro NCAP sa nepáčila elektronika kontrolujúca únavu vodiča, na druhej strane ale systémy núdzového brzdenia fungovali v núdzových situáciách správne, podpora udržania auta v jazdnom pruhu zasahovala do riadenia veľmi jemne a dokáže pomôcť aj v kritických situáciách. Mierne potom zaváhali len snímače registrujúce chodcov pri cúvaní, ale správa konkrétny problém nepopisuje.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Euro NCAP