Než sa pustíme do konkrétnych čísiel, poďme si najprv bleskovo prebehnúť, čo všetko odlišuje prevedenie GR Sport od sériovej Toyoty Yaris. Nový športový model má na rozdiel od modelu GR Yaris štandardne širokú karosériu, v prednej a zadnej časti sa však pod podlahou objavili dodatočné výstuhy vylepšujúce torznú tuhosť.

Tieto úpravy sa spoločne s prepracovaným elektrickým posilňovačom riadenia postarali tiež o presnejšie reakcie na povely volantom, pričom Toyota sľubuje viac citu, spätnej väzby a dokonca mierne väčší odpor.

Nové pružiny i tlmiče

Yaris GR Sport dostal zároveň nové tlmiče schopné lepšie reagovať na nerovnosti v nižších rýchlostiach a k tomu i pevnejšie pružiny, ktoré pomáhajú eliminovať náklony karosérie v zákrutách a celkovo zvýšiť stabilitu.

Auto má v podbehoch predných i zadných kolies namontované vložky pomáhajúce znižovať odpor vzduchu a exteriérovú výbavu korunujú 18-palcové disky s červenými ozdobami (s pneumatikami  215/40 R18), špecifická maska chladiča so štítkom GR, nový odtieň laku s názvom Dynamic Grey alebo červená dekoračná lišta medzi zadnými svetlami a náznak difúzora.

Interiéru dominujú vyhrievané športové sedačky s kontrastným prešívaním a logami GR na hlavových opierkach, ale dostanete tiež štartovacie tlačidlo, trojramenný multifunkčný volant so znakom Gazoo Racing a potiahnutý perforovanou kožou a v prípade voľby šesťstupňovej manuálnej prevodovky iMT (Intelligent Manual Transmission) i systém automatických medziplynov pri podraďovaní.

A koľko si Toyota za toto všetko účtuje? Ak dáte prednosť atmosférickému trojvalcu s objemom 1,5 litra a výkonom 125 koní, automobilka po vás bude chcieť najmenej 19 990 eur. Yaris GR Sport bude dostupný aj ako hybrid s automatickou prevodovkou e-CVT a v takom prípade za neho bez ďalšej dodatočnej výbavy zaplatíte 22 190 eur.

Podobne ako výbavy Executive a Selection Style, aj pre GR Sport si budete môcť priplatiť napríklad za paket VIP (1200 eur), ktorý obsahuje predné i zadné parkovacie senzory, systém rozpoznávania prekážok, asistenta upozorňujúceho na dopravu za vozidlom, monitorovanie mŕtvych uhlov, vyhrievaný volant, head-up displej alebo lepšie audio JBL s ôsmimi reproduktormi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 19 obrázkov

zdroj: Toyota