Najprv však niečo o nových plug-in hybridoch. Tie sa dnes tešia stále veľkej obľube a predstavujú medzistupeň medzi bežným spaľovacím autom a elektromobilom. Kto chce, jazdí na elektriku krátke trasy, „tankuje“ doma za lacnejšie a užíva si tichú prevádzku. Kto nechce, stále môže jazdiť s takmer vznetovou spotrebou. Jedinou nevýhodou je ich vyššia cena. Práve to sa snaží BMW s novými plug-in hybridmi odstrániť. Verzie 320e a 520e totiž prídu ako „entry level“ s nižšou cenou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pohonnou jednotkou je dvojlitrový zážihový štvorvalec s preplňovaním a 120 kW (163 k). K tomu sa pridáva elektromotor s 83 kW (113 k). Väčšia 5ka má výkon elektromotoru znížený na 80 kW (109 k). V oboch prípadoch je však systémový výkon rovnakých 150 kW (204 k), čo je na úrovni najrozšírenejšej verzii 320d alebo 520d s 140 kW (190 k). Krútiaci moment 350 Nm je však o 50 Nm nižší. Dynamické údaje však nie sú vôbec zlé, práve naopak. BMW 320e zrýchli na 100ku za 7,6 sekundy, kombi verzia za 7,9. Verzia s pohonom všetkých kolies to zvládne za 8,2 sekundy. Väčšia 5ka potrebuje na tento šprint 7,9, respektíve kombi verzia 8,2 sekundy. V elektrickom režime pritom všetky modely zvládnu jazdiť do rýchlosti 140 km/h. V oboch modeloch sú motory spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Bez rýchlonabíjania

Kapacita akumulátorov je na úrovni 12 kWh, to samozrejme nie je využiteľná hodnota. S priemernou spotrebou okolo 16 až 18 kWh/100 km podľa výrobcu by totiž udávaný údaj dojazdu okolo 50 km podľa WLTP nemohol korešpondovať. Najďalej dokáže na elektriku prejsť 320e sedan a to až do 57 km, najmenej 520e Touring do 51 km. Nabíjacím výkonom 3,7 kW nabijete akumulátor z 0 na 80 % za približne 2,6 hodiny a na 100 % za 3,6 hodiny. BMW nikde nepíše o rýchlonabíjaní DC prúdom, dá sa teda predpokladať, že ho autá nepodporujú a gro nabíjania bude teda na domácej nabíjačke. Akumulátor trocha zmenšil batožinový priestor, 320e sedan má 375 litrov a 520e sedan 410 litrov. Kombi verzie poskytnú do 1 420 respektíve pri 5ke do 1 560 litrov. K dispozícii je aj ťažné zariadenie, to však je tiež obmedzené na 1 500 kg pri 3ke a na 1 700 kg pri 5ke.

Malá nádrž

Veľkým mínusom je však menšia palivová nádrž, pri 520e 46 litrov a pri 320e dokonca len 40 litrov. Kto tak bude jazdiť bez nabíjania, cez 700 km sa bude dostávať len veľmi ťažko. Pri jazde na elektriku máte v sérii systém na ochranu chodcov, zvuk do rýchlosti 30 km/h upozorňuje chodcov na vaše vozidlo. K dispozícii je aj predkúrenie alebo vyklimatizovanie interiéru pred jazdou pomocou elektriny. Najlacnejšie 320e sedan začína v Nemecku na 47 450 eur, najdrahšie 520e Touring na 55 900 eur.

Nový diesel pre 4ku

V rámci zmeny modelovej štruktúry pribudli do radu 4 nové 6-valcové vznetové verzie 430d a M440d. Slabšia má 210 kW (286 k) s 650 Nm, silnejšia 250 kW (340 k) s 700 Nm. Obe sú dostupné len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Napríklad silnejšia verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Obe už majú 48 V mild-hybridný systém s dodatočným výkonom 8 kW (11 k).

Karbónová strecha aj pre nie-M modely

Karbónová strecha už nebude výhradne len pre M modely. Verzie M Performance v 3ke aj 4ke, teda 40d aj 40i si budú môcť túto novinku objednať ako príplatkovú výbavu. Neskôr majú do ponuky pribudnúť aj karbónové dekoračné prvky v interiéri. BMW 7 prichádza do sériovej výbavy s natáčaním zadných kolies. BMW M8 bude mať príplatkové karbónové škrupinové sedadlá. Poslednou zmenou je pridanie pohonu xDrive do ponuky pre 220i Gran Coupe.

Zdroj: BMW