Súkromná firma sa nepostará len o výstavbu, ale aj o údržbu cesty. Španieli sľubujú, že stavba potrvá 4 roky a 3 mesiace. V prípade začatia výstavby na jar 2016 by tak nové úseky odovzdali v lete 2020.
Obchvat Bratislavy má odľahčiť centrum mesta od tranzitnej dopravy
V lete 2020
Konzorcium Obchvat Nula okolo spoločnosti Cintra ponúkol najnižšiu sumu za výstavbu a údržbu časti obchvatu hlavného mesta a priľahlej cesty R7. Štát by mal Španielom platiť 57 miliónov ročne po dobu 30 rokov, ide o formu PPP, ktorá sa v minulosti ukázala ako predražená. Súkromná firma sa nepostará len o výstavbu, ale aj o údržbu cesty. Španieli sľubujú, že stavba potrvá 4 roky a 3 mesiace. V prípade začatia výstavby na jar 2016 by tak nové úseky odovzdali v lete 2020. Obchvat Bratislavy teda neodovzdajú v roku 2019 ako sľubovala vláda. Navyše podanie námietky voči tendru môže výstavbu oddialiť o celé mesiace. Úsek obchvatu D4 začne pri Rači a skončí pri Jarovciach. Štát zmenil špecifikáciu diaľnice D4 zo šiestich pruhov len na štyri pruhy. Ďalšia etapa výstavby obchvatu D4 s tunelom Karpaty a jeho úplne dokončenie je neznáme. Plánovaná rýchlostná cesta R7 prepojí Bratislavu s Dunajskou Stredou.
Prinesie nultý obchvat spásu obyvateľom hlavného mesta? Podľa odborníkov neprinesie. Nultým obchvatom má prejsť podľa optimistických odhadov 35 000 áut denne. Na prístavnom moste (najexponovanejšom mieste v SR) prejde aj 120 000 áut denne. Aj keby toto číslo kleslo na 85 000 vozidiel, stále sa tu budú tvoriť zápchy. Navyše rýchlostná cesta R7 prinesie zápchy z okrajov Bratislavy priamo do jej centra, kde je už v súčasnosti situácia najvážnejšia. Ministerstvo dopravy dodnes nepredstavilo štúdiu odľahčenia dopravy.
Zdroj: sme