Obmedzovanie dopravy vo veľkých mestách sa väčšinou deje pod zámienkou ekológie a ochrany miestneho obyvateľstva. Výsledky dopravných opatrení však nie vždy splnia účel. Sú dokonca momenty, keď narobia viac škody ako úžitku. Najnovšie na to upozorňuje Aliancia britských vodičov (ABC).
Len to všetko komplikujete
Ministerstvo dopravy vo Veľkej Británii vyčlenilo 250 mil. libier na podporu cyklistiky a verejnej dopravy vo veľkých britských mestách. V rámci opatrení, ktoré pripravujú jednotlivé magistráty dotknutých miest, sa chystajú predovšetkým obmedzenia klasickej dopravy, vyčleňovanie exitujúcich pruhov pre cyklistov a obmedzovanie rýchlosti vo vybraných lokalitách. S tým však nesúhlasí ABC a upozorňuje, že v čase po pandémii je práve obmedzovanie dopravy hlúpym krokom. Tiež upozorňuje, že obmedzovanie dopravy výrazne komplikuje prácu záchranným zložkám, kuriérom a neraz sťažuje aj prepravu seniorov odkázaných výlučne na individuálnu dopravu. Podľa prepočtov ľudí z Aliancie britských vodičov sa v niektorých lokalitách po uplatnení najnovších opatrení predĺži dojazd do cieľa aj viac ako o hodinu.
Neberte ľuďom mobilitu
ABC tiež dôrazne upozorňuje, že naháňať teraz ľudí do prostriedkov verejnej dopravy nemusí byť najrozumnejší nápad. V čase zúriacej pandémie (a jej koniec je zatiaľ údajne v nedohľadne) je nezodpovedné zhlukovanie veľkého počtu ľudí do uzavretých priestorov. Lenže presne to chcú podľa ABC niektoré magistráty urobiť. A použiť na to majú práve verejné prostriedky s vyčlenených dotácií. ABC vyhlasuje, že v prípade presadzovania cyklistov a MHD na úkor motoristov ide dokonca o diskrimináciu a zvažuje súdnu žalobu. „Sú ľudia, ktorých trasa sa po lokálnych cestách kvôli opatreniam predĺžila o hodinu. Navyše existuje mnoho starších a chorých ľudí či invalidov, ktorí sú na auto jednoducho odkázaní,“ upozorňuje Roger Lawson z ABC. Zároveň mnoho magistrátov podozrieva z toho, že úpravy dopravy robia narýchlo a obchádzajú pritom legislatívu, len aby dostali dotáciu.
zdroj: Autoexpress