Na nedávnej londýnskej konferencii Future of the Car sa Thomas Schäfer, generálny riaditeľ VW, vo svojom prejave pridal k prevádzkovému riaditeľovi koncernu Hyundai, Josému Muñozovi a tiež výkonnému riaditeľovi Nissanu, Makotovi Ušidovi, ktorí naznačili, že ich firmy si zachovajú technologickú flexibilitu kvôli klesajúcim predajom elektromobilov. Uvádza britský týždenník Autocar.
V preklade do trochu zrozumiteľnejšej reči to znamená, že padajúce predaje batériových áut donútili výrobcov premýšľať aj o inom type pohonu, konkrétne o odložení konca spaľovacích motorov.
Po roku obrat o 180 stupňov
Kolegov Autocaru zaujímalo, či bude VW investovať do plug-in hybridného pohonu a odpoveď Schäfera nenecháva nikoho na pochybách. „Hybridy boli minulosťou. Ak by ste mi rovnakú otázku položili pred rokom, povedal by som vám – zabudnite na hybridy, ide o drahú technológiu. Nestoja za to. Lenže v priebehu posledných šiestich mesiacov chcú zrazu všetci hybridy,“ pustil sa do vysvetľovania Thomas Schäfer.
„Keď sme povedali, že ponúkneme hybridný pohon pre Tiguan, Golf, Passat a ďalšie modely, boli sme odsudzovaní. Mnohí sa pýtali, prečo to robíme. Vraj máme k plnej elektrifikácii smerovať dokonca ešte rýchlejšie,“ hovorí šéf VW a dodáva: „Momentálne som rád, že sme to urobili. Máme širokú ponuku a pravdepodobne ju budeme musieť ešte rozšíriť. Plug-in hybridy sa stali prechodnou technológiou a potrebujeme ju, pretože dopyt po elektromobiloch oslabil,“ nechal sa počuť Schäfer.
V súvislosti s tým je nutné dodať, že generálny riaditeľ Volkswagenu si je naďalej „absolútne istý, že budúcnosť je elektrická“, ale hybridy majú momentálne na trhu svoje miesto. Budúce plug-in hybridy budú využívať rôzne verzie techniky, ktorá je momentálne Passate, Golfe a v Tiguane.
Schäfer k tomu dodáva, že firma nutne nepotrebuje PHEV v každom jednom modeli, respektíve vo všetkých segmentoch, vývoj sa preto zameria na zníženie nákladov a zvýšenie dojazdu v čisto elektrickom režime.
zdroj: Autocar