Ako Slovensko pripravuje cestnú infraštruktúru na príchod Volva?
Ministerstvo hovorí, že už naplnenie vytýčených cieľov pri D1, D3 a R4ke bude náročné. "Na všetky ostatné úseky, tak ako sú nakreslené na našej mape diaľničnej siete, príde čas, ale priority sme si zadefinovali jasne. Budeme radi, ak stihneme urobiť to, čo sme si zadefinovali," vysvetlil minister Jozef Ráž pre agentúru TASR.
Minister dopravy navyše zdôrazňuje, že aj keby hneď začali tunel Soroška stavať, stále by ho nestihli dokončiť načas z hľadiska spustenia výroby v piatej slovenskej automobilke. Tou sa stane Volvo pri Košiciach.
Zaujímavosťou je, že Ráž namiesto Sorošky spomenul iný tunel, o ktorom vraj prebieha teraz diskusia - dôvodom má byť vysoké štádium rozpracovanosti a posudzovania vplyvov na životné prostredie. Ide konkrétne o tunel popod Karpaty v opačnej časti krajiny, na západnom Slovensku.
Budúci úsek R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou má mať mať dĺžku 14 kilometrov a jeho súčasťou bude tunel Soroška s dĺžkou 4,25 kilometra.
Zdroj: TASR/Štandard / foto: cz.depositphotos.com