Pre Focus inovoval Ford celú linku v nemeckom Saarlouise, do ktorej „vrazil“ nemalých 600 miliónov eur. Tam sa formuje oceľ za tepla podobne, ako v minulosti pri brnení pre rytierov. Avšak dnes používajú modernejšie materiály a celý proces je tak zautomatizovaný, že sa ho podarilo spresniť a zrýchliť.
Tvarovanie za tepla prebieha pri teplote 930 °C.
Tvarovanie za tepla prebieha pri teplote až 930 °C, potom oceľ presunie robot do hydraulického lisu s tlakom až 1 150 ton. V celom procese sa používa takzvaná bórová oceľ, z ktorej je vyrobená značná časť ochranného rámu pre cestujúcich. Takúto oceľ využívajú aj pri stavbe mrakodrapov a podľa Fordu vraj prispela k 40-percentnému zvýšeniu odolnosti novinky pri čelnom náraze voči predchodcovi.
Po vyformovaní bórovej ocele a ochladení v priebehu 3 sekúnd je oceľ tak pevná, že na vyrezanie každého dielu musia používať laserový lúč. Ten by mal podľa vyjadrení značky dosahovať teplotu vyššiu než láva, koľko presne, to už nedodali. Nový Focus je však skutočne bezpečným autom, svoje prednosti dokázal aj pri testoch Euro NCAP s výborným výsledkom.
Zdroj foto: Ford
Na rezanie do vychladnutej ocele používajú laserový lúč.