Schvaľovací proces chystanej normy Euro 7 bol už niekoľkokrát odložený a niektoré automobilky stále apelujú na bruselských úradníkov, aby ju neodobrili v tej najprísnejšej podobe. Aj tak je ale viac ako pravdepodobne, že keď začne v roku 2025 platiť, postupne pochová prakticky všetky spaľovacie motory.
Aj preto výrobcovia vymýšľajú, ako upraviť budúce pohonné jednotky tak, aby chystané prísne hodnoty plnili v predstihu. Veľký háčik je akurát v neistote, ktorá panuje v súvislosti s parametrami novej normy a tak mnohí rovno elektrifikujú, aby mali istotu, že sa do plánovaných predpisov nejako vojdú. Podobne to vidí aj Nissan, a preto od budúceho roka v Európe už nepredstaví žiadne nové auto, ktoré by nemalo aspoň určitú formu elektrifikácie.
Do konca desaťročia sa kurz značky úplne otočí
K čiastočne elektrifikovaným modelom samozrejme pribudnú aj čisto batériové vozidlá, pričom práve elektromobily majú hrať do konca dekády hlavnú úlohu. Od roku 2026 majú podľa Nissanu tvoriť až 75 percent ponuky a do konca desaťročia to má byť už rovných 100 percent. Takže v roku 2030 má stáť v predajni Nissanu vozidlo so spaľovacím motorom maximálne vo výpredaji.
Tým chceme okrem iného povedať, že ak máte v pláne kúpiť si nový Nissan a podmienkou je, že musí mať pod kapotou benzín, stresovať zatiaľ nemusíte. Počítajte však s tým, že sa ponuka týchto áut bude postupne stenčovať a systematicky ich budú nahrádzať mild-hybridy, hybridy a vo finále už len elektromobily.
Zdroj: motor1