Subaru Impreza WR1
Najznámejšie Subaru? Celosvetovo pravdepodobne Impreza, takže aj preto začíname tento rebríček verziu WR1, teda limitovanou edíciou vypustenou na počesť víťazstva vo WRC s pilotom Petterom Solbergom. Automobil bol svojim podvozkom o 25 mm bližšie k ceste (alebo šotoline) ako STI, mal vylepšený motor s výkonom 235 kW (320 koní) a jedinečnú farbu Ice Blue.
Subaru SVX
Športovo ladené kupé s netradičnými oknami, ktoré sa sťahovali len sčasti, navrhol známy taliansky majster Giorgetto Giugiaro. Automobil bol v ponuke s 3,3-litrovým šesťvalcovým boxerom, ktorý bol v tej dobe najväčším motorom v produkcii značky. Veľmi netradičný model, ale určite vhodný na budúci veteránsky chov, vyrobilo sa ich len okolo 24 tisíc kusov.
Subaru BRAT
Ešte menej známy model ako SVX je pickup BRAT, alebo tiež Bi-drive Recreational All-terrain Transporter. Môžete ho ale nájsť aj pod rôznymi inými názvami ako Brumby či Shifter. Bol poháňaný plochými štvorvalcami s objemom 1,6 a 1,8 litra, ani ten väčší ale neponúkal viac ako 73 kW (99 koní).
Subaru Impreza RB320
Špeciálna edícia pre Veľkú Britániu vzdávala hold legendárnemu pilotovi WRC Richardovi Burnsovi. Exkluzívny lak Obsidian Black a maximálny výkon 235 kW (320 koní) z nej robia veľmi originálny kúsok, ale počítajte len s volantom vpravo.
Subaru Forester 2.5 XT Prodrive
Vynechať veľký Forester? V žiadnom prípade. Navyše keď tu máme od Subaru model, ktorý patril k najrýchlejším SUV na trhu. S preplňovaným štvorvalcom s výkonom 169 kW (230 koní) a krútiacim momentom 320 Nm zvládal šprint na 100 km/h za rovných šesť sekúnd a to ešte existovala verzia Prodrive (255 koní) a v Japonsku model STi vyladený na 265 koní.
Subaru BRZ ts
V našom zozname určite nemôže chýbať ani športovo ladená zadokolka, ktorá vzišla zo spoločného vývoja s Toyotou. A aj keď táto verzia nedostala viac ako sériových 147 kW (200 koní) a 205 Nm, určite potešila majiteľov špeciálnou aerodynamikou, lepším podvozkom či limitovaným počtom 500 vyrobených kusov.
Subaru Impreza STI CS400 Cosworth
Cosworth nepomáhal s úpravou áut len značke Ford, ale stál aj za touto kreáciou, ktorá po dopingu ponúkala maximálny výkon 294 kW (400 koní) a 400 libro-stôp, alebo inak povedané 542 newtonmetrov. Slušné čísla, však?
Subaru 360
Opät zabŕdneme trocha do histórie značky. Model 360 bol v podstate japonským ekvivalentom Volkswagenu Chrobák alebo Fiatu 500 a bol poháňaný vzadu uloženým dvojvalcovým dvojtaktom so skromným výkonom 16 koní. S dvojitými karburátormi však jeho motor s objemom len 360 centimetrov kubických dokázal vyprodukovať 36 koní. V priebehu dvanástich rokov vzniklo takmer 400 tisíc exemplárov.
Subaru Impreza 555 WRC
Práve tento model v mnohých odštartoval lásku k značke Subaru. Modré Imprezy so žltými nápismi na rôznych etapách rally. Niekoľko originálnych áut skutočne putovalo aj k súkromným zberateľom, ktoré sa sem tam objavia v aukciách. Napríklad na jednej z nich predali takýto kúsok za približne 370 tisíc dolárov, teda okolo 350 tisíc eur.
Subaru Impreza 22B STI
Impreza 22B STI bola postavená kvôli oslavám 40. výročia značky a tretieho titulu vo WRC v rade. Vyrobili z nich len 400 kusov, ide preto o jeden z najvzácnejších modelov značky. Naposledy sa jeden kúsok predal za niečo viac ako 312 tisíc dolárov, teda necelých 300 tisíc eur.
Zdroj: hotcars.com
Odpovedalo 226 ľudí