Bratislavská fabrika rastie ešte ďalej. Včera vo VW položili základný kameň pre novú montážnu halu za 300 miliónov eur. Je určená pre SUV vozidlá, ktoré sú z finančného aj objemového hľadiská kľúčovými modelmi bratislavskej fabriky. Začiatok výroby je naplánovaný na koniec roka 2017.
„Koncern Volkswagen sa k závodu v Bratislave prihlásil takouto veľkou investíciou, čo je jasný znak dôvery a rozhodne to nie je posledný krok. Budeme ďalej pokračovať v raste, lebo stále sa máme kam posúvať,“ povedal predseda predstavenstva Volkswagen Slovakia Albrecht Reimold. Pre šéfa slovenského závodu je to zrejme posledná investícia, ktorú ohlasuje. Od februára budúceho roku odchádza zo Slovenska na post člena predstavenstva pre produkciu a logistiku v Porsche AG.
Porsche kompletne zo Slovenska
Pripravovaná montážna hala je určená predovšetkým pre novú generáciu typu Porsche Cayenne. Ten má na trh prísť o dva roky. Vyrábať ho už budú kompletne v Bratislave. Doteraz sa tu produkovali len karosérie a samotná svadba, čiže spojenie s podvozkom, prebiehalo v nemeckom závode v Lipsku.
Nová hala bude mať rozlohu cca 90-tisíc metrov štvorcových. Po jej dokončení tak celková rozloha bratislavského závodu dosiahne viac ako dva milióny štvorcových metrov. S touto investíciou prídu aj nové pracovné miesta.
V jednej zmene tu má podľa automobilky pracovať 400 zamestnancov. Finálne číslo však bude určite vyššie, keďže súčasná výroba SUV ide v bratislavskom Volkswagene na 4 zmeny, vrátane víkendov. Aktuálne automobilka na Slovensku zamestnáva 10 000 tisíc ľudí.
Bez investičnej pomoci štátu
Takmer všetky firmy v automotive sektore trápi veľký nedostatok kvalitnej a kvalifikovanej pracovnej sily. VW už nemôže na zmenu zákona i reality nášho nešťastného školstva čakať. Má pripravené riešenie v podobe vlastnej školy. Od budúceho roka plánuje Duálnu Akadémiu, do ktorej chce v prvom ročníku prijať 100 študentov.
Na novú montážnu halu si bratislavský Volkswagen nepýtal investičnú pomoc, keďže v bratislavskom regióne ani nie je možné o stimuly žiadať. Štát však podľa premiéra môže pomôcť napríklad pri výstavbe príjazdovej cesty.
Aktuálna investícia automobilky zároveň získala štatút významnej investície, čo znamená, že sa na ňu vzťahujú špeciálne pravidlá. Firma má vďaka nej jednoduchšie stavebné konanie aj prípadné vyvlastňovanie.