V žiadnom prípade neodstavte auto v strednom alebo v ľavom pruhu. Odstavené auto v strednom pruhu je recept pre katastrofu. Prečo? Pustite si priložené video...
Predstavte si, že idete po diaľnici D1 medzi Trnavou a Bratislavou a zrazu máte technickú poruchu. Kam odstaviť auto, keď chýbajú odstavné pruhy? Čo najviac doprava, tak, aby vozidlo minimálne trčalo do vozovky, zapnite výstražné smerovky, za auto postavte do dostatočnej vzdialenosti trojuholník, prelezte zvodidlá a zavolajte asistenčnú službu. Čakať v aute je totiž mimoriadne nebezpečné pre vysoké riziko nehody.
V žiadnom prípade neodstavte auto v strednom alebo v ľavom pruhu. Odstavené auto v strednom pruhu je recept pre katastrofu. Prečo? Pustite si priložené video...
este mal vyjst von z auta postavit sa ku kufru auta a zacat mavat, a kricat "pozoor pozooor" :D
Tak je to sice v rusku ale to musi byt riady kus imbecila...
Este ked uz nijak nevie posunut to auto tak aspon ten trojuholnik mohol dat trosku dalej.
I ked osobne netusim tiez co by som robil keby mi auto proste "zdochlo" v strede cesty...
@MichaelTo mas uplne jedno odkial video je. Ver tomu, ze i u nas je tychto pripadov kazdy den viac nez dost...ludia proste nerozmyslaju...
@Michaeltiez si vsimam ze ludia davaju trojuholnik 10m za auto ako k***ti.. v dnesnej dobe malokto pouziva mozog bohuzial. vsetko len roboticky - stojim na ceste musim dat von trojuholnik. Ale zamysliet sa nad tym preco to vlastne robim a ci to robim spravne to neexistuje.
@MichaelNetusim co by som robil? Kks hned vodicak odovzdat a MHD v tvojom pripade. Iba mamrd alebo zena necha takto auto, aj ked sa ti rozleti motor pri rychlosti na dialnici musi mat more casu supnut to co najviac doprava kym auto uplne zastavi. A ceresnickou na torte je ten megapicus co sa hra na autoslalom a uhne v poslednej chvili aby si to ten za nim uzil .
Desive, ale asi mal dovod preco ostal stat v strede. Cesta je bez akejkolvek krajnice, cize dost velky predpoklad ze by to dopadlo rovnako aj v pravom pruhu s vacsou pravdepodobnostou ze by ho zrusil kamion.
Neviem ako by som sa zachoval v rovnakej situacii, ale asi by som utekla prec z cesty a dufal, ze sa nikto nezabije.
@SalieriJa ti poradím z vlastnej skúsenosti. Bratislava - Senec popoludní keď všetci idú von z Blavy a mne v ľavom pruhu odišla automatická prevodovka. Na voľnobeh (zaradené N) som sa nejak preplietol až úplne vpravo a zastal tesne na kraji ako sa dalo. Do jednej ruky som schmatol trojuholník, do druhej reflexnú vestu a utekal som dvesto metrov za auto a s trojuholníkom v jednej ruke som druhou rukou mával vestou aby si ostatní vodiči všimli, že vpredu sa niečo deje. Môj spolujazdec zatiaľ vybavoval odťahovku. Pri takomto postupe máš vysokú mieru pravdepodobnosti, že sa nič nestane. Pokiaľ sa zachováš ako vodič vo videu, tak máš takmer istotu, že to nedopadne dobre.
A ešte poznámka na okraj. Nie som si úplne istý, ale zdalo sa mi, že keby ten šofér čo nabúral bol pritisol plyn na dlážku tak mal reálnu šancu preradiť sa vpravo pred náklaďák. Ale hlava vybúchaná hlasnou hudbou bude ťažko uvažovať svižne.
Ja so dostal defekt na D1 tesne za BA, kde su na kraji zvodidla. Odstavil som auto pri pravom okraji az som sa dotykal zvodidiel rychlo som dal cca 200 m dozadu trojuholnik a mal som zapnute vystrazne smerovky volal som asistencnu sluzbu. A sledoval som ako reaguju auta na trojuholnik a moje auto. Ked zrazu isli v pravom pruhu 3 kamiony tesne za sebou. Prvy kamion sa uspesne vyhol mojmu trojuholniku, druhy ho uz prevalcoval a treti siel uz bezproblemov rovno priam na moje auto. " Vsak uz tam trojuholnk nebol!!!! V poslednej chvili sa mojmu autu vyhol. Na zaklade uvedeneho som napriek defektu sadol do auta a pomaly som sa snazil doatat do najblizsieho odstavneho miesta. Ak som mal spustene vystrazne svetla tak na tie nikto nereaguje. Potom som zacal pouzivat zadne hmlove svetla na ktore uz auta zacali reagovat a zacali si vsimat ze nejake auto ma problemy.
Z uvedeneho moje doporucenia. Pre vyrobcov aut. Ako vystrazne svetla pouzite blikajuce brzdove svetla, lebo na to vodici reaguju lepsie ako na smerovky. Pre vodicov ak nevidite na taku vzdialenost aby Ste zabrzdili nejazdite v pravom krajnom pruhu na dialnici, kde nie je ostavny pruh a este su tam tesne zvodidla, pretoze tam moze byt odstavene auto s poruchou a sposbite hromadnu havariu
@...To by sa ti museli zablokovať kolesá. Keď ideš po diaľnici, tak ideš aspoň stovkou. Pri takej rýchlosti ešte dôjdeš zotrvačnosťou dosť ďaleko. A pri troche šikovnosti a štipke drzosti sa doprava istotne dostaneš. Len totálny neschopák to nezvládne. Nehovoriac o tom, že autá v pravom pruhu nejazdia dvesto, čiže máš porovnateľnú rýchlosť s nimi. Skús si niekedy pri jazde po diaľnici predstaviť, že ti práve zdochol motor uvidíš, či by si zvládol dostať sa vpravo alebo nie. Ale keď niekomu skape motor a jeho nenapadne, že má aj spojkový pedál, tak je jasné, že zostane stáť v strede ako taký pako.
viete mudrci, čo ak má to vozidlo problém, prevodovka, motor, a vozidlo malo zotrvačnosť ale v pravom pruhu šli vozidlá a už nepostačovala rýchlosť na zaradenie sa do pruhu ?? čo by bolo lepšie byť medzi stredným a pravým pruhom ?? ano situacia to je velmi nestastna, za to mozu tie šroty určene na predaj myslim auta kvalitou made in mesiac alebo možno venuša..
Ak sa vám z akéhokoľvek dôvodu zastaví auto medzi Trnavou a Blavou, tak ste v prdeli tak ako tak, aj keby ste mali 10 trojuholníkov a je úplne jedno, v ktorom ste pruhu. Najistejšie je drbnúť sa rovno do priekopy.
Tento nápad, urobiť diaľnicu bez odstavných pruhov sa myslím realizoval pod taktovkou KDH (aby ste vedeli, komu sa poďakovať).