Porsche Cayenne novej generácie dostalo ďaleko dynamickejší zovňajšok
Zelenšia je ale celá Cayenne rodina, pretože priemerná spotreba u všetkých jej členov klesla priemerne až o 23%! Vo veľkej miere tu bola aplikovaná filozofia “Porsche Intelligent Performance”, teda voľne preložené ako viac výkonu za menej paliva.
Interiér nového Porsche Cayenne má veľmi blízko k modelu Panamera
K tomuto výsledku prispela aj úplne nová, 8 rýchlostná prevodovka Tiptronic S ktorá je navyše kombinovaná so systémom Auto Start Stop. Taktiež je veľmi zaujímavé, že všetky komponenty, vrátane samotnej prevodovky, sú teraz ľahšie. To spolu s novou konštrukciou vozidla dokázalo ušetriť v niektorých prípadoch neuveriteľné množstvo kg na celkovej váhe vozidla (napríklad Cayenne S "schudlo" až o 180kg!).
Pozrite sa, ako to vyzerá pod povrchom Porsche Cayenne S Hybrid
Vnútorný priestor Porsche Cayenne sa natiahol, keďže auto má teraz o 40mm viac priestoru medzi oboma nápravami. Avšak na pohľad pôsobí toto SUV kompaktnejšie. Interiér je designovo veľmi podobný tomu, aký nájdete u sesterského modelu Panamera. Zadná lavica je napríklad teraz posuvná o 16 cm a jej operadlo je možné nastaviť do troch uhlov.
Aj zadný pohľad na Porsche Cayenne prezrádza veľké designové zmeny na celom aute
Predaje nového Cayenne začnú 8. mája a hneď v úvode bude v ponuke niekoľko motorov. Základný je 3.6 V6 ktorý teraz výkonom atakuje 300k (220 kW), avšak jeho spotreba klesla o 20% na priemerných 9.9 l/100 km! Cayenne Diesel bude dosahovať výkon 240k (176 kW) a 550 Nm. Jeho spotreba išla dole tiež o 20%, takže teraz spotrebuje miesto 9.3 len 7.4 l/100 km. Cayenne S (4.8 V8) sa taktiež umravnil v nárokoch na palivo a teraz si zoberie len 10.5 l/100km (úspora takmer 1/4!). Vrcholová verzia Cayenne Turbo (500k, teda 368 kW) s motorom 4.8 V8 turbo má priemernú spotrebu 11.5 l/100 km. Čo je opäť o takmer 25% menej ako u predchodcu!
To, že sa jedná o Cayenne S Hybrid spoznáte len podľa nápisu na zadných dverách
Cayenne S Hybrid je kombinácia kompresorového 3.0 V6 (333k, teda 245 kw) a elektromotoru (ten má výkon 34 kW (47 k). Ak spoja svoje svaly, dokážu dodať až 580 Nm pri 1,000 o/min! Teda porovnateľne ako Cayenne S so svojou V8, avšak pri neporovnatelne menšej spotrebe paliva.
Vzhľad nového Porsche Cayenne bude mať isto aj veľa kritikov, avšak istú dávku elegancie, ba až šmrncu mu nemožno uprieť
Ceny (vrátane 19% DPH) nového Porsche Cayenne (ceny sú stanovené pre Nemecký trh, avšak budú veľmi podobné aj u nás):
Cayenne 55,431 Euro
Cayenne Diesel 59,596
Cayenne S 72,686 Euro
Cayenne S Hybrid 78,636 Euro
Cayenne Turbo 115,526 Euro