Hovorca Fordu potvrdil, že modrý ovál má v Japonsku 52 predajcov a 292 priamych zamestnancov. V Indonézii 44 predajcov a 35 priamych zamestnancov u dovozcu (importéra). Tak, ako drasticky tento krok môže pre zvyšok sveta vyzerať, je podľa zainteresovaných logický a správny, keď sa uvážia predajné čísla na spomínaných trhoch za ostatné roky. Za minulý rok sa Fordu v Japonsku podarilo predať len 5000 áut Ford a Lincoln spolu. V Indonézii to bolo len 6000 kusov. To znamenalo podiel na trhu vo výške len 0,1% a 0,6%.
Americkým značkám sa v Japosnku obecne nedarí
Americké značky v Japonsku nikdy nedokázali predávať zaujímavé čísla a pre Ford sa čísla ostatné roky len zhoršovali. Keďže populácia všeobecne starne a mladí ľudia akosi strácajú záujem o autá, či presnejšie o nutkanie vlastniť nejaké. To platí pre Japonsko. V Indonézii sú dôvody iné. Ford tu čelí tvrdej konkurencii lokálnej produkcie ázijských značiek a vďaka vysokým dovozným clám nie je konkurencieschopný.
Ford tento rok ukončí a uzavrie fabriku na výrobu áut a motorov v Austrálii, kde produkujú typy Falcon a Territory. Z Austrálie však s predajom neodchádza. Je tam jednou z tradičných značiek.