V čase dopravnej špičky sa doprava na dotknutých úsekoch D1 pohybuje priemernou rýchlosťou 25 km/h.
Na úsekoch Zlaté Piesky- Letisko v smere do Petržalky a Ružinov- Prievoz v oboch smeroch pribudne jeden jazdný pruh. Za obeť mu padne odstavný pruh. Dané opatrenie by malo zvýšiť spomínanú priemernú rýchlosť na 50 km/h a teda priepustnosť samotnej diaľnice bude omnoho lepšia. Vodiči pri jazde do Petržalky na úseku ušetria približne 10 minút.
Úprava prebehne už počas augusta a septembra tohto roka. NDS musí prispôsobiť vodorovné a zvislé značenie. Práce plánuje vykonávať najmä v nočných hodinách tak, aby nemali vplyv na premávku. Náklady sa pridanie jazdného pruhu predstavujú 132 tisíc eur.
Zrušením odstavných pruhov vznikne trojprúdová diaľnica. Zmenu NDS vykoná už v auguste a septembri.
Prístavný most tri pruhy nedostane.
Rozšírenie nemôže pokračovať na Prístavný most, pretože to nedovolí jeho statika. V minulosti sa už odstavné pruhy zmenili na jazdné v úsekoch Ružinov- Trnávka a na moste Lafranconi v smere z Karlovej Vsi do Petržalky.
Opatrenia na zvýšenie plynulosti premávky v problémových úsekoch však odstránením odstavných pruhov nekončia. NDS plánuje aj zdvojiť vjazdy a výjazdy v križovatke Ovsište v Petržalke. Vzniknú teda samostatné vstupy a výstupy pre ulice Einsteinova a Dolnozemská. Verejné obstarávanie na zhotovenie týchto úprav má odštartovať v januári 2015. NDS odhaduje náklady na 4,5 milióna eur.
Skutočné riešenie pre dopravnú situáciu v hlavnom meste prinesie dobudovanie nultého obchvatu. Jeho dobudovanie je však aktuálne stále v nedohľadne.
Zdroj: webnoviny.sk
Prečítajte si aj: Dostavba D1 pri Bratislave bude náročná. Dočkáme sa jej?