Opel Ampera s vylepšeným dojazdom zvládne na jedno natankovanie 500 km pri priemernej spotrebe 1,6 l/100km.
Rozhodne nejde o malú čiastku. Technika, ktorú využíva hybridný Opel však za to stojí. Za danú cenu zákazníci získajú automobil s dojazdom 500 km a priemernou spotrebou údajne nižšou ako 1,6 l/100 km. Životné prostredie na jednom kilometri zaťaží len 40 g CO2. Ampera je dvojičkou amerického Chevroletu Volt. Obe automobilky konečne posunuli hybridy správnym smerom. Srdce pohonu tvorí 220 lítiových článkov batérie s kapacitou 16 kWh, ktorá váži 180 kg.
Elektromotor s výkonom 111 kW (150 k) dosahuje pôsobivý krútiaci moment 370 Nm hneď od prvej otáčky.
Priemerná spotreba 1,6 l/100 km zláka mnohých záujemcov. Predajná hodnota 44 500€ veľa ľudí odradí.
Batéria tvorí energetickú základňu pre elektromotor s výkonom 111 kW (150 k) a krútiacim momentom 370 Nm, ktorý je dostupný od prvej otáčky. Batéria a elektromotor dokážu spolu samostatne fungovať 40 až 80 km. Ak úroveň nabitia akumulátora klesne na kritickú hodnotu, zapína sa 1,4 litrový benzínový motor, ktorý funguje ako generátor. Agregát beží v ideálnych otáčkach a jeho jedinou úlohou je vyrábať elektrickú energiu pre elektromotor a batériu, ktorá sa dá za 4 hodiny nabiť aj zo štandardnej domácej zásuvky. Celý systém dáva Ampere dojazd až 500 km. Maximálna rýchlosť, ktorú hybrid dosiahne je 161 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za približne 9 sekúnd.
Za 44 500€ je Ampera vybavená ESP, automatickou klimatizáciou, elektrickým sťahovaním okien a podobne.
Do výbavy hybridu Ampera patrí stabilizačný systém ESP, štyri druhy airbagov, klimatizácia, bezkľúčový vstup, kožené poťahy sedadiel, 17 palcové zliatinové disky a informačný systém s dotykovým displejom. Výrobca udáva objem batožinového priestoru na 310 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1005 litrov. Uvidíme ako sa bude dariť predaju. Aktuálne si v Európe Amperu objednalo už 6000 ľudí.
Akumulátor váži 180 kg a skladá sa z 220 lítiových článkov. Nabíjať sa dá aj z bežnej zásuvky. Trvá to 4 hodiny.