Pre tých, ktorým je účasť elektromobilov v rally novinkou, treba spomenúť základnú podmienku účasti. Vozidlo nesmie mať emisie vyššie než 115g/km CO2. To samozrejme Opel Ampera splňuje, a tak sa postavila na štart 272 kilometrovej trate. Jej 16 kWh lítiové batérie poháňajú 111 kW (150 k) elektromotor s hodnotou krútiaceho momentu 370 Nm. Rally je pre osádky týchto vozov o to zaujímavejšia, že to nie je len o rýchlosti. Musia brať ohľad i na spotrebu energie z batérií. V čiste elektrickom móde Opel dokáže prejsť 40 až 80 kilometrov. Pri vybití batérie sa však zapojí do činnosti spaľovací motor ktorý generuje energiu na dobíjanie batérií. V tomto kombinovanom móde je dojazd vozu až 500 km. Dynamika? Na stovku sa dostane za 9 sekúnd a maximálna rýchlosť je 161 km/h.
Víťazná posádka Bernard Darniche a Joseph Lambert
Je to teda ďaľší úspech Opelu po tom, ako s Amperou získali ocenenie Európske auto roku 2012. Na trať sa okrem továrenského timu vydala dokonca i jedna súkromná posádka, a porazili tak konkurenciu ako Renault Fluence, Tesla Roadster alebo Peueot Ion. Takže až tak celkom ľahké a samozrejmé tie víťazstvá neboli...