Adaptívny tempomat je v moderných vozidlách veľmi dôležitým bezpečnostným prvkom, ktorý nielen uľahčuje vodičovi jazdu, ale aj prispieva k vyššej bezpečnosti. Je až neuveriteľné, že predchádzajúca generácia Astry J ho v ponuke mala, novinka však prišla na trh bez tejto vyhľadávanej položky.
Zaujímavosťou však je, že nie je k dispozícii pre najsilnejší diesel, ale len pre strednú verziu s výkonom 100 kW (136 k).
Opel však vypočul hlasy zákazníkov a do ponuky konečne pridal adaptívny tempomat. Ten prináša voči tomu bežnému vyšší komfort a tiež zníženie stresu pre vodiča. Videotest od Maroša je ešte z minulého roka, preto treba brať vyjadrenie o chýbajúcom adaptívnom tempomate ako nevýhodu v tom období.
Systém sa ukrýva v prednej maske
Opel prináša funkciu ACC nielen pre vozidlá s automatickou, ale aj pre modely s manuálnou prevodovkou. Adaptívny tempomat je však v ponuke len ako súčasť paketu Driver Assistance 2 a Opel ho tiež ponúka len pre vybrané motorizácie.
Zo zážihových verzií je k dispozícii pre silnejšiu 1,4-ku s výkonom 110 kW (150 k) a pre testovaný 1,6-litrový turbo štvorvalec s výkonom 147 kW (200 k). Zaujímavosťou však je, že nie je k dispozícii pre najsilnejší diesel, ale len pre strednú verziu s výkonom 100 kW (136 k). Všetky verzie môžu byť, ako som spomínal, kombinované s automatickou, ale aj manuálnou prevodovkou.
Na prístrojovom paneli sa zobrazujú údaje o časovom rozstupe od vozidla pred Astrou
ACC systém od Oplu pracuje v rozmedzí 30 až 180 km/h. S automatickou prevodovkou ponúka systém Start/Stop, teda zastavenie a opätovné rozbehnutie spolu s dopravným prúdom. Pred rozbehnutím však dá systém vodičovi zvukovo a vizuálne najavo, že má pedálom akcelerátora alebo tlačidlom na tempomate opätovne naštartovať vypnutý motor. Systém nevyužíva k svojej činnosti len radar, ale aj prednú kameru. Opel tak na adaptívnom tempomate očividne „zamakal“ a voči predchádzajúcej generácii vraj prináša určité zlepšenia. Tie však budeme môcť overiť až pri ďalšom teste novej Astry.