To „nič“ z nadpisu článku berte s rezervou. Áno, aj 1,4 turbo má v malej Corse slušnú dynamiku. Aká je to však škoda, že s prívlastkom GSi dostanete skôr zmeny v exteriéri, ako pod kapotou? Najsilnejšia Corsa OPC však už nefiguruje ani na nemeckom konfigurátore, očividne s 1,6 turbo motorom mala značka problémy s homologizáciou pre normu Euro 6d-Temp.

Od Corsy GSi viacero ľudí očakávalo vyšší výkon, ako ponúka 1,4 turbo pre bežné línie výbavy.

Tak ho zatiaľ (alebo v tejto generácii natrvalo?) nahradí verzia GSi, od ktorej sme čakali z hľadiska výkonu viac. Pod prednou kapotou tak nájdeme sériový zážihový štvorvalec 1,4, ktorý produkuje 110 kW (150 k) a 220 Nm. Teda to, čo si môžete kúpiť aj v bežnej Corse s výbavou Enjoy. Motor je spojený len so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Zozadu je ľahko identifikovateľná podľa krídla na tretích dverách.

Corsa GSi zrýchli na 100ku za 8,9 sekundy a pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h na piatom rýchlostnom stupni znamená 9,9 sekundy. Čo má ešte GSi pod kabátom navyše? Opel vám dodá športový podvozok z OPC, 18-palcové disky alebo červeno lakované strmene (o ich lepšom účinku alebo väčšom priemere však značka neinformuje).

Zvonku je Corsa GSi jednoducho identifikovateľná podľa iného predného nárazníka, spätných zrkadiel s „lookom“ karbónu alebo zadného krídla na tretích dverách. V interiéri je za príplatok dostupné Recaro sedadlo vodiča alebo športový volant. Cena zatiaľ nebola stanovená a nepozná ju ani domáci nemecký konfigurátor. Nečakali ste však od Corsy GSi „trochu“ viac?

Zdroj foto: Opel

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy už nie je v dnešnej dobe medzi hothatchmi veľmi "hot".